Als je al bang bent om n paar euro uittegeven,dan kun je beter thuis blijven hoef je ook niet te pingelen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij dit soort evenementen gaat het toch juist om het pingelen, om de sport ervan? Net als bij rommelmarkten....

Andere antwoorden (7)

het geld laten zien,dan zeggen ze meestal vooruit dan maar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"50 cent?
Neeeee, dat vind ik écht te veel!"

Wedden dat ze er dan 45 cent van maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een wesson & smith als visueel argument meenemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, dan gaan ze wel overstag ;)
Als je wilt pingelen hoef je alleen maar te roepen dat de vraagprijs te hoog is. Een lager bedrag noemen en dan weglopen. Als ze graag willen verkopen roepen ze je terug, zoniet dan zal je je bod moeten verhogen.
(Niet bij kinderen doen die iets aanbieden voor een kwartje en dan 20 cent bieden. Laat ze een paar knaken verdienen ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk zit afpingelen niet in onze cultuur en in onze aard ingebakken. Integendeel, we zijn gewoon aan vaste prijzen en in wezen hebben we dat eigenlijk nog altijd het liefst.
Want als we wel korting krijgen, dan blijven we met het gevoel niet genoeg korting te hebben gehad.

Rommelmarktken en koninginnedag zijn daarom juist zo geschikt om dat afpingelen te leren.

In landen waar het heel gewoon is, is het een sport, het hoort bij de communicatie. Daar ben je een watje als je het niet doet.
De verkoper vraagt twee keer de prijs die hij wil hebben. Als koper bied je steeds de helft.
Het is dus loven en bieden, onderhandelen.

Maar hou zelf een bedrag in je hoofd wat iets waard is.
Durf flink te zakken en zie maar hoe dat uitpakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
armoedige kleren aandoen, vragen "wat is je beste prijs?" en vooral niet laten zien dat je het graag wilt hebben maar achteloos vragen
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik hoge prijzen zie loop ik meestal door. Soms er staat er toch iets tussen wat ik zou willen hebben en noem ik gewoon zelf een bedrag alsof ik het prijsje niet zie. Bijvoorbeeld: "dat is iets van 50 cent denk ik?" en hou het muntstuk klaar om te geven, beweeg er naartoe. Dan is het vaak even een peilende blik (en overrompeld ook wel) en daarna "ahja dat is goed"