Waarom zou de "de Vrouw" een mysterie zijn?

Het betekent dan dat de helft van de mensen een mysterie is. Volgens de wetten der logica al onaannemelijk. Bovendien schijnt het mij toe dat onaantrekkelijke vrouwen een stuk minder mysterieus worden gevonden, wat genoemde opvatting nog onzinniger maakt.
Ik vind, dit wordt vaak beschouwd als een zedelijk-incorrecte mening, vrouwen juist voorspelbaarder in hun gedrag en levenshouding dan mannen.
Ik hoop dat ook vrouwen op mijn vraag reageren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

waarom zou dat dan ook zo zijn? Hoe kom je op dat idee?

Voor mannen zal het diepste gevoel van een vrouw een mysterie zijn, en omgekeerd evenzo. Maar meer kan ik me er niet bij bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De vrouw is geen mysterie. Is dan ook volstrekt onduidelijk waarom je je het waarom daarvan aan de orde stelt.
14 jaar geleden
Voor de meeste vrouwen is "de man"een open boek,alleen vaak geschreven in een taal die ze niet machtig zijn.Maar je moet de uitdrukking niet te letterlijk nemen,al doen er wel vrouwen de moeite om mysterieus te zijn,dat maakt ze aantrekkelijker en begerenswaardiger.En dat zien mannen graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Alles wat je zelf niet bent is een mysterie...

Is de categorie "Man" dan is dat voor 50% van de bevolking een mysterie...
Is het "Man" en "Vader" dan is het voor veel meer dan 50% een mysterie...
Is het "Man" en "Vader" en "ÈÈN Been" dan is het voor 99% een mysterie...

Geantwoord door een man...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, zal ik als vrouw eens een duit in het zakje doen? Ik hou voor het gemak even de interactie tussen vrouwen en mannen aan, waarbij de man de vrouw mysterieus zou vinden. Laten we er voor de grap eerst de evolutie bijhalen. Vervolgens wat synoniemen van "mysterieus" en dan nog eens kijken.

Goed, evolutie... Evolutionair gezien moet een vrouw van een man uitvogelen of hij het waardig is om haar te bezwangeren. Daarbij is ze selectiever dan de man, want die kan figuurlijk gesproken de halve wereld bezwangeren zonder er zelf striktgenomen de lasten van te hoeven dragen - een vrouw kan niet zo makkelijk weglopen van een kind in haar buik.

In de interactie tussen mannen en vrouwen zal de vrouw dus niet het achterste van haar tong laten zien. Als de man precies weet wat de vrouw zoekt, of wil, dan kan hij zich makkelijker voordoen als de ideale levenspartner (en later toch een hardloper blijken te zijn). Dus de vrouw stelt zich afwachtend op, vertelt niet teveel en kijkt de aap uit de boom.

De man daarentegen zal in zo'n kort mogelijke tijd (we hebben het nog steeds over een theoretisch ultiem-evolutionaire aapversie van een man) willen weten of hij kans maakt bij het vrouwtje en dus zoveel mogelijk indruk willen maken. Hij laat daarmee doorgaans veel meer van zichzelf zien en let op de al dan niet goedkeurende reactie van de vrouw.

Dan nu het woord "mysterieus". Volgens wat synoniemen is iets mysterieus als het raadselachtig, onduidelijk, duizelig, griezelig, geheimzinnig, en/of onbegrijpelijk is. Zie bron. Volgens mij hebben we als we "griezelig" laten vallen, niet veel meer definitie nodig.

Gaan we met deze "bagage" nog eens kijken naar het fenomeen "mysterieuze vrouw", is het allemaal zo mysterieus niet meer. De vrouw heeft er baat bij om voor de man zo raadselachtig mogelijk te zijn. Zo komt ze achter veel informatie, zonder zelf veel van haar ideaalplaatje weg te geven. Als de man dan toch voldoet aan het ideaalplaatje, dan heeft ze beet. Voor een man is een mysterieuze vrouw vaak een leuke uitdaging, omdat hij nog niet weet of hij voldoet aan het ideaalplaatje - het proberen waard om daar achter te komen. Voila: dubbel voordeel. Als dat niet wordt doorgegeven, dan is de evolutie stuk!

Verklaart ook waarom een voor een man onaantrekkelijke vrouw door hem niet mysterieus wordt gevonden. Hij vindt het de moeite niet om haar raadsel op te gaan lossen.

Om het met XiniX te zeggen: Zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen een mysterie!

Vrouwen voelen dingen anders aan dan mannen,

en vrouwen hebben vaak maar 1 woord nodig om elkaar te begrijpen maar kunnen er uren over blijven kletsen,

mannen kunnen het in weinig woorden zeggen want ze begrijpen elkaar wel.

Door in het begin zo min mogelijk van zichzelf te geven wil een man meer weten van de vrouw, en wordt hij nieuwsgierig en vindt hij haar mysterisch.

Een mysterie, vrouwen kunnen soms dwars door mannen heen kijken!

Ik heb een leuk artikel voor je gevonden zie bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
mysterisch - mysterieus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'k Denk idd dat dit wel aardig klopt..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Rickie dank je
Omdat een vrouw - meer dan een man - met 't gevoel denkt i.p.v. met 't verstand (in 't midden latend wat beter is - ook kan 't zo zijn dat 't voor een vrouw beter zou zijn dan voor een man), is ook een vrouw (gemiddeld) voor haarzelf vaker een mysterie dan dat een man voor zichzelf een mysterie is :).
(Gemiddelden, he... Dus niet generaliseren.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een mysterie...
Niet de helft van de mensen is vrouw, dus je stelling klopt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat de vrouw een mysterie is (ben er zelf een), maar wel voor sommige mannen, en dan in het specifiek mannen met een grote hoeveelheid aan testosteron.
Mannen die vrouwen voor het eerst ontmoeten weten gelijk al: Ik wil met jou wel eens de nacht doorbrengen, en zouden dan dus ook gelijk de daad bij het woord willen voegen.
Vrouwen echter weten het soms ook al, maar geven zich niet zo snel bloot (letterlijk en figuurlijk), en laten de man er wat meer moeite voor doen.
Voor de man is het een mysterie waarom dit zo is, als zij uiteindelijk toch wil, waarom dan al die moeite?

Hiermee is ook gelijk opgelost waarom onaantrekkelijke vrouwen minder mysterieus worden gevonden, want daar hebben mannen die behoefte om haar gelijk het bed in te krijgen niet bij, waardoor zij dus niet mysterieus hoeft de doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen en mannen zijn beide een mysterie voor het andere geslacht.
Dat komt door de evolutie en de andere manier van leven. Mannen moeten van oudsher werken en het enige recht van een vrouw is het aanrecht.
Gelukkig is dat nu anders.
Maar door een verschillende opvoeding en levensstijl is het gekomen dat mannen en vrouwen uit elkaar gegroeid zijn.
Dus begrijpen ze elkaar niet volledig en word het algauw een mysterie.