Op welke manier zou je goed kunnen uitbeelden dat iedereen altijd streeft naar het perfecte/ ideaalbeeld?

Misschien een leuk idee om dit met bepaalde regels te testen of mensen ook daadwerkelijk altijd streven naar het perfecte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je vraagt van te voren wat iemands ideaalbeeld is. Vervolgens laat je diegene een week lang bijhouden wat hij doet, en denkt. Doe dit bij veel mensen, en maak er een grafiekje van. Iedereen heeft doet bepaalde dingen om dichterbij hun ideaal beeld te komen. Maak die dingen in jou grafiekje een andere kleur. Je zult zien dat bij iedereen weleens een ander kleurtje erbij zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder het te testen kan ik je al wel vertellen dat
NIET iedereen altijd streeft naar het perfecte/ ideaalbeeld?"

Als dat wel zo zou zijn zou dat perfect/ideaalbeeld eenduidig moeten zijn en dat is het niet.
Op geen enkele manier.
Voor niets.

Want voor iedereen is dat iets anders.
Of je het nu hebt over uiterlijk schoon, of de ideale auto, of de perfecte vakantie.
Daar zal iedereen een andere invulling aangeven.

Je zult dus met een enkel voorbeeld moeten komen en daar cijfers aanhangen van 1 - 10 en dan de mensen laten beoordelen.