Wat betekend het woord kneus of een kneus zijn? ik hoor dat het steeds vaker tegen elkaar word gezegt maar wat betekend het? xd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom dat rofl als je niet weet wat het betekent?

Het beste antwoord

kneus
Uitspraak: knøs de -woord (mannelijk) kneuzen Zelfst. Naamw. iemand die niets goed kan. Synoniem: sukkel.
Synoniem: kluns
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/kneus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werd vroeger vooral gebruikt voor oplap-auto's.

Andere antwoorden (6)

een kneus is in mijn optiek
iemand die een beschadiging van welke aard dan ook heeft. verder een prima persoon.

de online enceclopedie zegt dit:
# kneus
Uitspraak: knøs de -woord (mannelijk) kneuzen Zelfst. Naamw. iemand die niets goed kan. Synoniem: sukkel. Synoniem: kluns
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/kneus

#
kneus
1) Beschadigde vrucht 2) Een van die vogeltjes was niet best 3) Kluns 4) Knuppel 5) Letsel 6) Mislukt iemand 7) Persoonsbenaming 8) Sukkel 9) Zwaar beschadigde auto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mislukkeling, slappeling, stumper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kneusje is iemand die...niet helemaal goed gelukt is zeg maar. Officieel is kneuzen beschadigen of blauwe plekken oplopen (denk ook maar aan een gekneusd lichaamsdeel). Maar in dit verband moet je meer denken aan de minder mooi appel op de schaal of de aardbeitjes die onderin hebben gelegen. Die zijn niet helemaal mooi meer, en eigenlijk een beetje zielig.

Het is een tamelijk populair scheldwoord - en volgens mij niet zo heel recent hoor ; ik gebruikte het op de middelbare school al en da's toch al gauw een dikke kwart eeuw geleden (slik!). Kneus is een geweldig scheldwoord voor als je niet al te grof wilt zijn en iemand toch ook stiekem wel een klein beetje wilt kleineren.

Een klootzak of een eikel heeft nog wel iets ' stoers' wellicht, hoe irritant dat ook kan zijn, waardoor het wellicht zelfs een geuzennaam kan worden. Maar een kneusje, agossie, dat wil toch helemaal niemand zijn ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat betekent gewoon loser

iemand met 2 linkse handen noemen wij op het werk een kneus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand die snel beschadigd raakt. (zowel lichamelijk als geestelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kneus komt dan van gekneusd zijn, beschadigd.
Met een kneus bedoelt men personen die -om welke reden dan ook- beperkingen /beschadigingen hebben die
het functioneren in de breedste zin van het woord (deels) belemmeren.
Daarbij wordt eigenlijk wel bedoeld dat de tekortkoming
veroorzaakt is door een buiten de persoon liggende schuld of oorzaak.
Helaas is deze term vaak als belediging bedoeld.