wat is/waar ligt de Amsterdamse ring (wegen) precies?

in de krant van vandaag wordt gesproken over het centrum en de oude wijken. die worden armer terwijl die buiten de ring armer worden. maar de ring gaat toch om heel amsterdam heen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
ronron1212
8 jaar geleden
Je haalt hier twee dingen door elkaar de ringwegen en de binnenstad en de buitenwijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies.

Het beste antwoord

De ring die hier bedoelt wordt, is die van de oude grachten, zoals je die op plattegronden goed kunt herkennen. In dat stukje liggen de oude wijken -zoals de Jordaan- en het centrum.

De ring(weg) waar jij op doelt is een grote snelweg die helemaal rondom (groot) Amsterdam loopt ; dat is inderdaad een heel ander stukje land.

Je hebt helaas geen link bij je vraag geplaatst, maar ik vermoed dat je bedoelt dat in dat centrum de mensen juist rijker worden (of liever gezegd : dat de huizen daar alleen nog voor rijkere mensen betaalbaar zijn ; de zogenaamde "grachtengordel". )
Het gaat om het gebied dat ongeveer wordt ingesloten door de Nasaukade / Mauritskade.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het gaat om Amsterdam binnen/buiten de ring, wordt tegenwoordig eigenlijk altijd de Ring A10 (snelweg) bedoeld).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je de vraag gelezen ? Komt die min van jou ?