Sommige vrouwen kunnen veel beter met mannen opschieten,is daar een naam voor?

BIJ ons op het werk worden het manwijfen genoemd,maar ik vindt dat zo neerbuigend en onbeschoft

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een manwijf wordt hier meer gezien als een ''butch'' een ''dike'' een ''mannelijke'' lesbi..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar woon je dan Naatje,wij noemen een lesbi gewoon een pot
niet ik maar in de volksmond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een ''manwijf'' is een mannelijk wijf..nie meer en nie minder......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Manwijf of ook wel kenau? Ikzelf beschouw 't begrip manwijf/kenau als een vrouw die een mannelijk uiterlijk heeft, schreeuwt of op een verbale manier (soms te) aanwezig is. Ook wel viswijf genoemd. Helaas is er geen benaming voor vrouwelijke vrouwen die goed met mannen opschieten op een sociale gezellige (niet sletterige) manier. Mocht deze er wel zijn dan wil ik hem ook weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het woord manwijf ook op de manier die zeeziel beschrijft.

Het beste antwoord

Mannen zijn begrijpender,niet jaloers als je n dure jurk hebt gekocht. Ze zijn rustiger en zoveel meer,daarom ga ook ik lieuer met mannen om,wat niet wil zeggen dat ik niet met vrouwen kan opschieten. Tuurlijk,maar als t erop aan komt liever met mannen bevriend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Is denk dat het Engelse woord 'tomboy' het best op z'n plaats is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar is geen naam voor.
Sommige vrouwen kunnen beter met mannen opschieten dan met vrouwen.
Er zijn zelfs vrouwen die heel goed bevriend zijn met mannen.
Sommige mannen kunnen beter met vrouwen opschieten dan met mannen.
Daar is toch ook geen naam voor.

Een manwijf is inderdaad een verkeerde naam.
Een manwijf is een bazige, ruwe vrouw.
Niet een vrouw die goed met mannen kan opschieten.

Een manwijf kan ook een matrone zijn, een moederlijk type. Maar dat zeg je niet van jonge vrouwen.

Wil je meer synoniemen voor manwijf? Kijk dan hier:
http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/manwijf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord plus 1
Ik hoor vaak de volgende termen:
- vrouwenman: man die beter met vrouwen kan opschieten dan met mannen
- mannenman: man die beter met mannen kan opschieten dan met vrouwen
- vrouwenvrouw: vrouw die beter met vrouwen kan opschieten dan met mannen
- mannnenvrouw: vrouw die beter met mannen kan opschieten dan met vrouwen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn dit niet sommige vrouwen maar heeeel veel vrouwen kunnen beter met mannen omgaan, mannen kunnen nu eenmaal rustiger luisteren dan vrouwen die willen vaak gelijk reageren zonder de ander de ruimte te geven om uit te praten.

ik denk dat als je manwijf zegt dit inderdaad nogal grof overkomt..soms word een lesbische persoon ook zo genoemd als ze duidelijk het mannelijke type is van het stel.
dit wil niet zeggen dat zij het met mannen beter zou kunnen vinden dus ik denk dat die opmerking niet terecht is.
als je het over een manwijf hebt kun je het ook over een heel bazige vrouw hebben dus de naam van het type vrouw wat jij bedoelt is toch een totaal iemand anders en slaat de naam eigelijk nergens op.

misschien een mannetjes vrouw? komt toch liever over

Toegevoegd na 2 minuten:
manwijf komt in elke vorm grof over..enkel als je het over een echte bits hebt zou ikzelf manwijf kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker is daar een naam voor..... RoadRunner!!! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het gewoon nog steeds een vrouw hoor. Of je nou beter met mannen of vrouwen op kan schieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Tomboy is een meisje die altijd met de jongens mee doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar bestaat geen naam voor inderdaad en zou ook belachelijk zijn eigenlijk stel je voor !Zelf schiet ik ook iets beter op met mannen omdat ik nu eenmaal liever iets bijleer van mijn vrienden en liever leukere dingen doe als enkel kletsen over kapsels en kledij ...dus de doorsnee vrouw die enkel over kuisen spreekt en over haar man kan klagen daar trek ik liever niet mee op ,maar bij de jongens word er tenminste puur en oprecht met elkaar omgegaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Manwijven zijn het in elk geval niet...dat zijn vrouwen die op mannen lijken qua uiterlijk... maar de vrouwen die goed met mannen overweg kunnen lijken misschien in hun denkwijze wat meer op mannen... 'kameraden' heb ik wel eens als betiteling gehoord... (dus geen mysterieuze, maar juist begrijpelijke vrouwen).