Wat was de aanleiding van het conflict in Libie (De opstand in Libie)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verdeling Vd macht en geld . Kadaffi en z'n clan ( familie maar ook z'n stam ) maakte het te gek qua zelf verrijking en machtsmisbruik . Andere stammen en clans vaak uit gebieden waar de olie de grond uitkwam wilde een groter aandeel in de macht en het geld . Daarbij vervreemde Kadafi van z'n indirecte aanhang en werd een soort paria van een soort half god die z'n tenten zelfs in Rome mocht opzetten tot een ongewenste gast waar dan ook . De islamitische lente werd misbruikten het volk op de been te krijgen . Nu Vd regen in de drup :(:( het was erg daar ! Nu is het Hell .

Het beste antwoord

Libië was een dictatuur, in navolging van de min of meer "succesvolle" revoluties in de buurlanden dacht de bevolking dat ook in Libië de tijd rijp was voor vernieuwing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Opstand_in_Libi%C3%AB

Dé site waar het opstaat
#WIKI4LIFE