In welk land wonen de meeste pijp rokers?

Hier in nederland lijken ze wel haast uitgestorven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Engeland lijk me.

"For example, in the Western world, tobacco pipe smoking has sometimes been seen as genteel or dignified and has given rise to a variety of customized accessories and even apparel such as the smoking jacket, and the Pipe Smoker of the Year award in the UK."

Famous pipe smokers
A number of real and fictional persons are strongly associated with their habit of pipe smoking.

Sherlock Holmes is explicitly described as pipe smoker[4]
Joseph Stalin with a pipe was a common image: "Photos of him appeared daily in the Soviet press, now in genial pipe-smoking profile, now walking with his comrades..."[5]
J. R. R. Tolkien loved pipe smoking; The Hobbit and The Lord Of The Rings have several detailed scenes of characters engaging in it."

ofwel de engelsen cultiveren het oneigenlijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pipe_smoking
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thank you Sherlock!

Andere antwoorden (4)

Ik denk in belgië.
Daar is het zelfs een sport!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij komt uit belgie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zag het ooit op tv :P
Ik weet de naam van het programma niet, maar dan gaat zo'n gast (ook bekend van top gear) naar allerlei landen om daar hun cultuur te leren. En toen hadden ze het hier ook over.
In het midden oosten, het betreft dan wel de waterpijp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie dingen zijn dat!
In Nederland zijn ze nog niet uitgestorven, zie de site.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan er zelfs een cursus volgen maar hoeveel leden , geen idee.
Pijprokers zijn wel gezellige mensen en de geur van een dure tabak is heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In China, lijkt me.. Dit land heeft de meeste inwoners en pijproken is er populair..