Het tweelingen mysterie.Hoe kan dit?

In het zuiden van Brazilie,in saó pedro,is een klein stadje waar 80% van de bevolking tweeling is,tegenover 1% in de rest van de wereld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het schijnt met de oorlog te maken hte hebben, wat daar van waar is weet ik niet maar lees de link heirover maar eens.

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Boys-from-Brazil/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Evolutie.

Net zoals de meeste katten deel zijn van een meerling. Dit zit in hun genen. Dit dorpje heeft in het verleden blijkbaar een kleine mutatie gehad die de kans op een tweeling groter maakt. Juist doordat het een klein dorpje is worden die genen veel doorgegeven en binnen dezelfde groep gehouden. Dus uiteindelijk heeft bijna iedereen in het dorp die mutatie die ervoor zorgt dat er veel tweelingen geboren worden.

Dit is een typisch voorbeeld van evolutie in werking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt mij als zeer waarschijnlijk, in de oren, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de link die Giweda geeft wordt gesproken over 10% niet 80%.
Volgens mij is het gerelateerd aan de bakker die apen ving en ze daarna in broodjes verwerkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erfelijk. Een tweeling krijgen erven meisjes van hun vader. Wanneer het een kleine gemeenschap is en iedereen trouwt met elkaar, dan neemt de kans steeds meer toe dat iedereen een tweeling krijgt. En als je zelf een van een tweeling bent, is die kans nog veel groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt wel waar te zijn. Hier staat dat het erfelijk is:
A high frequency of twin births has been observed in Linha São Pedro, a small settlement which belongs to the city of Cãndido Godói, located 524 km Northwest from Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brazil, in an ethnically homogeneous population of German descent restricted to a small geographic region. From 1990 to 1994, the proportion of twin births in Linha São Pedro was 10%, significantly higher than the 1.8% rate for the state of Rio Grande do Sul as a whole. Genealogical analysis showed a high recurrence of multiple births within families, as well as a high level of inbreeding in the community. Zygosity data indicated that 9 of the 17 pairs of twins studied (53%) were dizygotic. No external environmental factors were detected that could be influencing the appearance of this characteristic. This preliminary investigation confirmed the presumed existence of a high twinning rate in the community. The high familial recurrence and the high inbreeding rate suggests the presence of genetic twinning factors. Complementary studies of twins that have yet to be evaluated and the search for additional risk factors, as well as linkage studies, should contribute to a further understanding of the biological factors related to twin births in the human species.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondagavond kijken naar National Geographic.
Volgens hn iets te maken met experimenten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht genetisch bepaald?