Waarom is het in de ene plaats op donderdag koopavond en ergens anders weer op vrijdag?

Waardoor is het verschil onststaan? Is het niet makkelijker dat er maar 1 algemene koopavond is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van.

Het beste antwoord

Vaak is de koopavond in de grotere steden op donderdag en in de omliggende dorpen op vrijdag. Dit om consumenten meer mogelijkheden te geven en om concurrentie wat te spreiden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs binnen steden kan het zo werken: in Utrecht is de koopavond op donderdag. Maar op het Smaragdplein (en misschien op nog meer plekken?) op vrijdagavond.

Andere antwoorden (5)

In de regel is er in elk centrum van een plaats op donderdag koopavond, en is in het buitengebied altijd op vrijdag koopavond.
Dat is gemakkelijk te onthouden, en is zo geregeld om te zorgen dat de koopavonden in het buitengebied ook bezocht kunnen worden zonder dat dit concurreert met de koopavonden in de binnenstad.
itsme
13 jaar geleden
Dit doet men uit economisch oogpunt, om meer klanten te
lokken. als het ergens donderdag koopavond is,dan is
dat in een ander plaatsje in de buurt op vrijdag, om zo
meer klanten te lokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit commerciële overwegingen denk ik, veel bruiloften vinden plaats op de vrijdag avonden en zo ook andere feestjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle bovenstaande antwoorden natuurlijk, maar ook om de winkeliers gelegenheid te geven van een koopavond gebruik te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik een scherp antwoord! +
ik denk dat er verkeersopstopping zou zijn als er op 1 avond koopavond in de regioen de gene die op die avond niet in de gelegenheid is aanwezig te zijn kan naar een dichtsbij zijnde plaats gaan
dat is naar mijn mening de reden dat ze die spreiden