Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op twitter hebben veel britse accounts opeens een soort getekende bloem op hun account. Waarvoor is dit?

Toegevoegd na 24 seconden:
Ik bedoel: op hun profielfoto.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
547

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een klaproos (poppy).
Niet alleen op twitter kom je ze tegen, het zal je vast ook opvallen als je de BBC aanzet.

"Met het dragen van een ‘poppy’, ofwel klaproos, herdenken Britten de slachtoffers van de Eerste en Tweede Wereldoorlog, maar ook van alle conflicten sinds die tijd. Dankzij haar bloedrode blaadjes en zwarte kruisvormige binnenste is zij een toepasselijk symbool voor alle gesneuvelde soldaten."

http://www.historien.nl/waarom-dragen-veel-britten-een-klaproos-in-november/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En omdat klaprozen vaak op gespitte gronden groeien en dus op de slagvelden in belgie er heel veel groeiden aan het einde van de oorlog. Gisteren op school geleerd :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, dat wist ik weer niet.
Antoni
11 jaar geleden
Matteo, prima aanvulling! Ik had jouw opmerking hier vermeld, als jij dat nog niet had gedaan! Moet je overigens op een zondag naar school?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wauw mooie vraag en goede antwoorden. Ik wist ook niet precies wat het betekende. Je kunt soms daardoor zelfs zien in welke tijd series zijn opgenomen, want daar dragen ze ze dan ook in.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding