In welke gevallen gaat het gezegde eigenlijk op: ''de 1 zn dood is de ander zn brood?''

je hoort het wel eens maar behalve bij een paleontoloog, of begrafenis -ondernemer kan ik niet bedenken waar dit nou echt voor op gaat? (ja een beroving waar moord aan te pas komt , die zie ik ook nog wel maar verder?)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn geen borsten...dat is het kussentje van mijn kat ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk maar goed om je heen..meer dan de helft vd wereldbevolking heeft ze

Antwoorden (13)

Je moet het niet helemaal letterlijk nemen...
Het is in het zakenleven zo, dat als het ene bedrijf failliet gaat, dat daardoor andere (concurrerende) bedrijven meer werk hebben.
itsme
14 jaar geleden
Verder heb je de professionele huurmoordenaars.

Helaas betreft het hier een beroepsgroep die op de nodige minachting kan rekenen in de huidige maatschappij, dit terwijl ze kennelijk wel in de vraag naar een dienst voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een werknemer sterft, krijgt iemand anders (een werkloze) die baan. 't Klinkt luguber, maar zo is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een lijkkistenfabrikant? LIJKt me toch duideLIJK!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'-))...ik ben in een plus mood''..........
In landen waar men de doodstraf nog heeft geldt dit ook voor de beul, maar meestal wordt het figuurlijk gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn door de crisis veel ondernemers failliet gegaan, maar anderen doen het nu goed. Tweedehands spullen gaan als warme broodjes over de toonbank. Dat hadden de eigenaren van die zaken ook nooit gedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor iqkunst:

http://www.iq.nl/nl/collectie/onze_collectie/?category_id=37&product_id=131
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik heb wel een heel duidelijk, maar beetje zielig voorbeeld.. Ik heb eens een auto voor heel weinig geld gekregen. Deze auto was van een vrouw die overleden was. Van dat geld hebben ze een grafstuk gekocht en tja.. Met die auto kon ik naar het werk en geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn baanleider is ontslagen omdat hij stiekem naar huis belde met de telefoon van de zaak

zit nu thuis zonder geld zijn zonde te overdenken

een werkloze ter dood opgeschreven voorman uut barneveld is in zijn plaats gekomen

echt gebeurd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een begrafenisondernemer. Als er niemand dood gaat komt er geen brood op de plank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor bloemisten. Mijn vader was bloemist en moest soms nachten doorwerken om alle bloemkransen op tijd klaat te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grafkistenmakers,abbatoirs,advertenties van de krant,en niet te vergeten grafstenenmakers(heb ik gewerkt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van andermans neergang profiteert!!!