Ik krijg af en toe reclame op mijn naam van bedrijven waar ik geen klant ben. Hoe kan ik dat veranderen?

Waar halen deze bedrijven hun gegevens vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Geloof het of niet, maar er bestaat een levendige handel in adressenbestanden, doe worden verkocht om mensen ongewenste mailings toe te kunnen sturen.

De reclame zonder naam kun je tegenhouden door een nee/nee-sticker op je brievenbus.
Reclame op naam / aan de bewoners van dit pand kunb je verminderen door de bedrijvein in kwestie te bellen / mailen met een nadrukkelijk verzoek je adres UIT hun bestant te VERWIJDEREN.

Via Postfilter (link) kun je tevens aangeven van wie je wel en van wie je geen post wenst te ontvangen.

En de rest : gewoon maar rechtstreeks in de prullenbak of, als je de tijd hebt, standaard ALLES retour afzender sturen ; als maar genoeg mensen dat doen, zijn ze daar zeker niet blij mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ze gevraagd en deze hadden ze "gehuurd" van Experian . Dit zijn telefoonboekadressen geselecteerd d.m.v. een Goede Doelen consumentensegmentatie systeem. Nu hun dus maar schrijven.

Andere antwoorden (2)

Zet een kruis door jouw adres en zet op de envelop 'retour afzender' en gooi het in de brievenbus. Dan stuur je de brief weer terug. Je zou er ook nog op kunnen zetten ' bewoner verhuist' dan stoppen ze vaak vanzelf met sturen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals gezegd: adresgegevens worden gewoon verkocht. Wat bedrijven zich niet realiseren is dat de KvK daar ook aan meedoet. Grote kans dus dat je adres daar de markt opgegooid is. Het lijkt me dat je daar eens aan de bel moet trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KvK: daar moet je dan toch eerst ingeschreven zijn, toch? Die hebben toch geen particuliere adressen? Ik heb dit keer het betreffende mail gevraagd, ben benieuwd wat ze antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meende uit je vraag op te maken dat je als bedrijf reclame ontving. Duidelijk niet goed gelezen dus. Op http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/consumenten/kopen-via-internet-of-telefoon/hoe-stop-ik-ongewenste-reclame-via-telefoon-enof/Pages/default.aspx staat uitgegd hoe je de reclame kunt proberen te stoppen.