Volgens de wet uitsluitend als je zelf in ernstig levensgevaar verkeerde . Zoniet wordt jij gestraft voor een misdrijf met de dood tot gevolg. Over dit thema zijn alle honderden films gemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet doodslaan, je mag je wel verdedigen maar iemand doodslaan mag ook niet want dat is moord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onterecht... Je had ook gewoon zn neus kunnen breken en hem bewusteloos kunnen slaan met een deegroller.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op zich terecht, tenzij moedwillig. Stel dat je wordt overvallen en slaat iemand net verkeerd waardoor die neervalt en verkeerd terecht -> pech voor die overvaller. Sla je een overvaller neer, is hij bewusteloos en blijf je net zo lang door slaan, schoppen tot de dood volgt -> onterecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus je wordt door wie of wat dan ook bedreigd en dan zoek je een willekeurig slachtoffer om dood te slaan?
Mooie boel. Daar ben ik het niet mee eens!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoe ernstig de bedreiging is. Als iemand je met een vuurwapen bedreigd en je slaat hem dood, is het wat anders dan als iemand enkel tegen je zegt: als je dadelijk buiten komt dan sla ik jou.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ie je leven bedreigd met een wapen, vind ik dat de bedreiger niet moet piepen als ie zelf 't loodje legt. Boontje komt om zijn loontje.
Als iemand 'alleen maar' via een internet-community roept 'ik maak je af' dan niet. Maar je zou dan wel makkelijker (dan nu) aangifte moeten kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me iets voor Amerika. Maar je kunt natuurlijk nooit het recht in eigen hand nemen, al was het maar omdat achteraf niet meer is te controleren middels verhoor wat er is gebeurd. Ik zou iedereen dood kunnen slaan en verklaren "ze bedreigden mij!".