Is het nieuwe typetje Dushi racistisch?

Maakt het nieuwe typetje van Wendy van Dijk eigenlijk Antillianen niet belachelijk? En si het zelfs niet een beetje racistisch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een ongelofelijk fout, racistisch en dom typetje.
Grappen over kokosnoten maakt ze zelfs!
Een vrouw die werkelijk niets op heeft met de antillen of antilliaanse cultuur die zich puur voor effect als negerin verkleed en een beetje de domme stereotype clown gaat uithangen? Asjeblieft. Ushi was ook al hartstikke fout.
What's next ? een rubberen haakneus en verstelde kleren en de gierige Jodin gaan uithangen?
Ik zou zeggen, ga naar Atlanta in de VS en geef daar deze performance. Ze zou het niet overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, dat vind ik niet. Ik kan geen reden bedenken waarom het racistisch zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat vind ik niet. We vroegen ons toch ook niet af of Japanners zich beledigd konden voelen door Ushi? Waarom nu wel?
14 jaar geleden
Nee hoor, racistisch zeker niet! Ten minste, misschien zijn er op GV Antilliaanse mensen die hum mening op deze vraag kunnen geven, die kunnen dat het beste beoordelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ze zet gewoon een typetje neer.
Ze generaliseert de Antilliaan niet meer dan dat bv Jurgen Raymann dat doet (Edsel Marchena).
En net als Rayman gebruikt ze de typisch Antilliaanse humor om haar typetje te laten knallen. Dat is eerder een compliment dan racistisch.
Ik heb er gisteren samen met een Antilliaan naar zitten kijken, en we hebben beiden in een deuk gelegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is dat die dikke donkere zwager van mij vond het ook geweldig. En gaf aan dat ze nog op zijn moeder leek ook nog.
Dus racistisch nee dikke vette humor. +1
Je mag hier van alles een typetje maken, zo is het altijd geweest.
Je mag een Belg nadoen of een Duitser, een Fransman of een Rus. Maar, daar heb je het weer... Kom niet aan kleurlingen of moslims, want foei... Dan ben je gelijk een racist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Milders;

Het neerzetten van zo'n typetje is natuurlijk niet racistisch als er geen kwade bedoelingen achter zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Racistisch, nee helemaal niet. Ze laat juist zien hoe hartelijk deze mensen zijn. En heb nog geen slechte dingen kunnen ontdekken.

En Ushi wordt ook geaccepteerd. Misschien komt Tuksi ook nog eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de vraag met een vraag te beantwoorden: is het niet al onzinnig om tijd te besteden om je af te vragen of iets racistisch is? Als het blijkbaar al niet meteen duidelijk is of iets al dan niet racistisch is, waarom dan niet er van uit gaan dat iets NIET racistisch is, in plaats van altijd maar op eieren te lopen en op te passen dat iemand misschien wel iets "fouts" doet?