Hoe kan het dat het soms urenlang compleet stil is ?

Ik vind het echt heel raar. Vanavond heb ik al vanaf 9 uur geen enkel geluid gehoord behalve mijn eigen geluiden. En dat op een zaterdagavond.
Urenlang geen enkele auto , fiets. brommer of voetganger die door de straat komt. En ook geen blaffende honden of katten. Alsof de hele stad verlaten is op mij na.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier precies hetzelfde Toerist!

Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in een grote stad en hier is het ook al de hele avond heel stil, terwijl ik normaal gesproken op zaterdagavond/zaterdagnacht toch veel mensen voorbij hoor komen, op brommers, scooters, op weg naar de stad om te gaan stappen in het centrum.

Ik denk dat het iets met het vrij koude weer te maken heeft. Het was de afgelopen weken heel zonnig en soms gewoon warm voor de tijd van het jaar, en toen was het vaak heel druk op straat. Nu is dat een stuk minder en vandaag was / is het ook best koud.

Ik vraag me dit ook vaak af: de ene keer is het heel luidruchtig buiten, de volgende dag is het weer heel stil op straat.

Zijn er belangrijke dingen op televisie en blijven mensen daarom thuis? Is het geld op aan het eind van de maand en gaan ze daarom maar niet stappen? Ik weet het niet.

Hoe dan ook, wel prettig, die stilte! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat gebeurt gewoon af en toe. Donderdagmiddag ging ik naar een klein wijk-winkelcentrum. Daar heb je o.a. de Lidl, Blokker, Zeeman en C1000 bij elkaar. Het was doodstil en er was geen mens te zien. Ik vond het eng en vroeg me af of er wat gebeurd was. Schoot gauw de C1000 in. Alles was daar gewoon, met winkelende mensen enzo. Er zijn dus wel eens van die momenten.
12 jaar geleden
Soms heb je idd van die dagen dat je geen zin hebt om eruit te gaan. En dat de rest van NL hetzelfde denkt.. Maar vaak hebben deze dagen ook te maken met iets wat op dat moment aan de hand is. En gister was dat toevallig Earth Hour waarbij tussen 20.30 & 21.30 het licht uit werdt gedaan. En ja, ook al waren het officieel maar 34.000 deelnemers die zich melden, iedereen weet dat het onofficieel vèèl meer is en dat veel huishoudens eraan mee doen. Als er toch geen licht aangaat, ga je iets anders verzinnen en ik denk dat veel mensen ook niet weggaan op dat tijdstip, vandaar de stilte.

Hetzelfde zie je vaak bij bijv. belangrijke voetbalwedstrijden, bijzondere gebeurtenissen op tv, of erger... bij rampen bijvoorbeeld, dan staat de wereld letterlijk en figuurlijk even stil.

Vaak bij mooi weer gebeurt het soms ook welleens en bij slecht weer idem dito.. en soms gewoon spontaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag je dan gelukkig prijzen als dat zo is. Ik woon ongeveer 1500 meter van de A67 en bij mij is het nooit stil. Als ik in de nacht wakker ben en of het nu 2, of 3 of 4, 5, 6, 7 uur of later wordt, het geluid van het verkeer overheerst steeds en stilte is er nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wat wil je, ik hou van Holland was op tv... Dan blijf je toch thuis...;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wellicht had het te maken met onderstaande link over earth-hour.