Hoeveel kinderen maximaal per gezin om bevolking (in Nederland) niet meer te laten groeien?

Uitgaande van een gezin met twee ouders.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

als iedere vrouw in haar leven twee kinderen krijgt zal de bevolking in principe niet meer groeien.

hierbij rekenen we niet met immigratie en emigratie die deze cijfers fors kunnen laten verschuiven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alls je immigratie en emigratie buiten beschouwing laat zijn er nog 3 categorien die in principe geen kinderen krijgen:
1 homo stellen, ca 5% van de bevolking. Er kunnen daar natuurlijk wel kinderen komen maar niet strikt uit de relatie.
2 stellen waavan 1 partner onvruchtbaar is
3 stellen die bewust kinderloos blijven
Als je deze aanames volgt dienen er per stel ca2,3 kinderen geboren te worden.
ariedekreij
Alls je immigratie en emigratie buiten beschouwing laat zijn er nog 3 categorien die in principe geen kinderen krijgen:
1 homo stellen, ca 5% van de bevolking. Er kunnen daar natuurlijk wel kinderen komen maar niet strikt uit de relatie.
2 stellen waavan 1 partner onvruchtbaar is
3 stellen die bewust kinderloos blijven
Als je deze aanames volgt dienen er per stel ca2,3 kinderen geboren te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet de vraag wel even goed lezen: hoeveel kinderen per gezin. Ik ben trouwens de blijvend vrijgezellen nog vergeten