Wat is een goede manier om je niets aan de trekken van anderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KennisDelen
12 jaar geleden
En als je je nou eens wél iets aantrok van anderen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen manier voor volgens mij,dat moet je in je hebben.
Ik trek me ( bijna)nooit ergens wat van aan:van niets en niemand,en dat is ook niet altijd goed hoor.
Dat kan ook een probleem worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet altijd voor ogen houden dat mensen alleen dingen kunnen zeggen die uit hun eigen koker komt. Dus ze zeggen zoals ze denken. Dat zegt dus niets over jou! Maar des te meer over hen.

Antwoorden (4)

Af en toe moet je je wel een wat aantrekken van anderen, omdat het leerzaam kan zijn. Mocht je het als irritant ervaren dan moet je gewoon proberen aan leuke dingen te denken en degene zeggen dat het je dwars zit. Jij bent jij en jij bepaald hoe en wat. Net als iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gematigd zijn. Trek je niets aan van bepaalde zaken, zoals bvb je reputatie, maar ga niet te ver. Trek je niet zo weinig aan van anderen dat je je lomp begint te gedragen. Trek je niets aan van anderen, maar behandel hen wel met respect.
De kantiaanse manier is een manier om met deze vraag om te gaan. Stel je bij je handelingen de vraag "wat moest iedereen op deze manier handelen?". Daarmee merk je al snel of je iemand met voldoende respect behandelt.
Succes, laat je vooral niet op je kop zitten door mensen die je veroordelen voor daden waar je zelf achter staat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt af van wat je intentie is hiervan. Uit arrogantie, strijd, zelfbescherming, assertiviteit, boosheid, angst ?

Eerst goed om te onderzoeken bij jezelf waarom je het doet, je veel aantrekken van anderen en wat je daarmee in stand houdt.

Het is (helaas) onmogelijk om in een beweging ineens aan de andere kant te gaan staan (van de polariteit)
dit is een hele geforceerde beweging. Het kan wel maar uiteindelijk werkt dat niet.
Als je zo toch wilt, begin dan in ieder geval met 'minder', ipv 'niets'..

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mens is een sociaal wezen. Dat wil zeggen, dat we niet geheel alleen kunnen zijn en anderen nodig hebben om gelukkig te zijn en ons leven zin te geven.

Laat jij misschien de mening van alle anderen zo zwaar wegen, dat je eigen vrijheid en wilsbeschikking in het gedrang komt? Dan moet je er eerst eens goed voor gaan zitten en precies opschrijven wie je zelf bent. Wat je wilt en niet wilt. Wat je doel in het leven is en waar je achter staat.

Zonder een goed beeld van jezelf laat je anderen te veel invloed uitoefenen op je doen en laten en ben je de speelbal van andermans mening. Omdat er veel anderen zijn en ze allemaal een verschillende mening hebben, wordt het een grote chaos in jezelf. Je zoekt een uitweg en wilt anderen nu ontwijken.

Ga op zoek naar je persoonlijkheid. Sta pal voor jezelf en vertel anderen gewoon welke mening en levenshouding jij er op na houdt en dat je daar alleen van af wilt wijken als je zelf de zin daarvan inziet.

Ik hoop dat ik goed begrepen heb wat je vraag uiteindelijk inhoudt.