Wat vond Bintje ervan dat een aardappel naar haar werd vernoemd?

Het bintje is vernoemd naar Bintje Jansma, een leerling van de kweker van het bintje.

Is bekend wat Bintje zelf vond van het feit dat een aardappelras naar haar werd vernoemd? Zo ja, wat vond ze ervan?

Cryofiel
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Bintje Jansma bleef het, tot haar dood in 1976, altijd eigenaardig vinden, dat haar voornaam een eponiem was geworden, een Hollandse merknaam die wereldwijd bijna even bekend was als Heineken. Maar echt opgewonden raakte ze er nou ook weer niet van.