hoe kan ik een baan/bijbaan vinden als ik nog geen goed Nederlandse kan praten?

Hallo allemaal

Eerst sorry!!! mijn nederlandse is nog niet goed om een goed tekst te schrijven.
Ik ben in Augustus 2012 met mijn Nederlandse vrouw in Nederland gekomen .ik volg sinds October een nederlandse taal cursus aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en Ik wil graag weten hoe kan ik een baan/bijbaan vinden als ik nog geen goed Nederlandse kan praten?
Maar ik praat een goed frans omdat ik leraar frans was in mijn land (Marokko),ik spreek nog engels en arabic en ik heb ervaring met onderwijs,beveiliging,Klussen,metselwerk...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor iemand die in augustus 2012 (of is het 2011) naar Nederland is gekomen schrijf je prima.
Mijn complimenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een werkvergunning?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je Nederlands is helemaal niet zo slecht.
corzijlstra
12 jaar geleden
Als je b.v. een diploma voetbaltrainer hebt, kan je misschien wel een baan als trainer krijgen. Kijk maar naar Steve Machlaren, trainer van FC Twente. Voor de Nederlandse tv camera spreekt hij Engels.

Antwoorden (7)

Je kunt ook in een Marokaanse winkel werken mischien? ;)

Toegevoegd na 31 seconden:
En tegen die tijd zal het wel lukken!

Toegevoegd na 1 minuut:
En wanneer je klaar bent met Nederlands leren dan kun je wel een baan vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de buurt super
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een uitzendburo, je hebt best kans dat je werk kan doen waar je frans voor nodig hebt of ander werk.

Via de link kun je zoeken bij alle uitzendburo's maar je kunt er natuurlijk ook één binnenstappen (google op uitzendburo en naam van plaats waar je woont).

http://www.uitzendbureau.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn allerlei banen waarvoor Nederlands absoluut geen voorwaarde is, zolang je maar goed bent in een westerse taal. Combi met Arabisch kom ik regelmatig tegen als eis bij bijvoorbeeld callcenterwerk.
Je kunt veel geld verdienen door tolk te worden. Bijvoorbeeld in de gevangenis. Je tekst is overigens goed leesbaar. Mijn complimenten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al leraar Frans was is het misschien een overweging om te zorgen dat je dat hier in NL ook weer kunt zijn. Mijn zoon heeft een Marokkaanse leraar Frans gehad, van wie het Nederlands echt wel slechter was dan wat ik hierboven lees. Moet dus kunnen lijkt mij.
Je hebt dan misschien nog wel wat extra scholing nodig, maar lijkt me zeker de moeite waard om achteraan te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga in je gemeente naar WERKbedrijf, de instelling die vroeger Arbeidsbureau heette. Vertel daar wat je kunt en laat je inschrijven. Zij hebben vacatures op allerlei terrein. En als het te lang duurt voor ze iets voor je hebben ga je eerst naar een uitzendbureau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan misschien in het onderwijs naar vragen of ze een docent Frans nodig hebben. Uiteraard als dat niet werkt, kun je altijd nog bij een uitzendbureau gaan om daar eens te kijken of ze geschikte werk hebben voor jouw!
En het Nederlands betreft, het is echt niet verkeerd. Alleen zinsopbouw wat bij schroeven. En meer Nederlands praten. En geloof dat het wel goed zou komen!