Een schepsel maakt alleen fouten als het onwetend is. Er is geen ander schepsel dat niet weet, anders dan mensen... Mensen hebben de mogelijkheid om hoger dan welk ander dier dan ook uit te stijgen, maar als ze blijven hangen in onwetendheid zakken ze dieper dan welk dier dan ook...
Is het je opgevallen dat voor elke eigenschap die mensen bezitten er dieren zijn die het beter of sneller of krachtiger kunnen? De mens is alleen maar in zelf-bewustzijn superieur aan de dieren. Het is ook alleen maar de mens die kan falen of dingen doen die zelf-destructief zijn...

Mensen hebben uitgevonden dat fouten bestaan, daarom hebben zij ook het alleenrecht om ze te begaan...

dank je...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat alleen machines geen fouten maken en die zijn niet-menselijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mensen kunnen we constateren wat hun bedoeling was, en dus ook wanneer iets anders ging dan gepland.

We weten bijvoorbeeld niet wat de intentie van een dier is, omdat we er niet mee kunnen communiceren (in ieder geval niet op het benodigde niveau).

Daarom zeggen we altijd dat fouten maken menselijk is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je nu tenminste één grammaticale of een spellingsfout had gepleegd, hadden we die fout als menselijk beschouwd, zeker op een goede vrijdag.Nu twijfel ik of fouten menselijk zijn of uitsluitend te wijten aan de instellingen van je word-correcties"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen eerst iets moeten leren voordat ze iets foutloos kunnen. En leren doe je doorgaans door eerst fouten te maken. Met vallen en opstaan dus..

Het is jammer dat mensen fouten maken vaak als iets negatiefs zien. Het zijn je leermomenten. Als je iets fout doet, leer je in ieder geval, hoe het niet moet en dat je het dus beter anders kan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Perfecte mensen bestaan niet. Volgens velen is alleen God perfect, en is de mens feilbaar.
Daarom hoort het bij het mens zijn, dat je af en toe een fout maakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat God aan de mens kennis van goed en kwaad heeft gegeven...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de foutloze mens wegens dodelijke saaiheid is afgeschaft.