Is het oproepen tot een boycot strafbaar? Zoals nu op Facebook gebeurt met Albert Heijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Nee hoor, dat mag. Gelukkig. Dat is namelijk de enige macht die je hebt als consument. Nu vind ik het persoonlijk in dit geval nogal ernstig van de belachelijke, maar als ik zo de - tamelijk onsmakelijke, zoniet smakeloze - discussies rondom Zwarte Piet goed gevolgd heb, lag het een beetje in de lijn der verwachting. Mensen roeren zich graag, maar verdiepen zich er liever helemaal niet in. Oppervlakkig schreeuwen en brullen is blijkbaar leuker.

Gelukkig zijn de meeste harde brullers in die discussies in de regel niet de meest principiele mensen, dus ik verwacht niet dat Albert Heijn (of de Hema, daar was meen ik ook zoiets mee) er echt schade van zullen ondervinden. Iets roepen op Internet kost niks ; naar een andere supermarkt moeten rijden wel. En de mens is nogal een gewoontedier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vrijwel niks over de wet. Maar valt zo iets niet onder haatzaaien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Nee hoor,meer zwartmakerij.;-)))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor, het is min of meer een soortement van politiek statement, en valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké dan ook + van mij
corzijlstra
9 jaar geleden
Laten we gewoon de normale zwarte piet maar houden, die zwart is geworden door het roet in de schoorsteen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oproepen tot een boycot is niet strafbaar.
Dat is, in het geval van AH, ook al gebeurd vanwege het nog steeds verkopen van plofkippen en producten van Sabra (hummus uit door Israël bezette Palestijnse gebieden) Plus voor het antwoord dus. @corzijlstra
Laten we hier geen discussie voeren die niet direct aan de vraag gerelateerd is...