hoe kun je een strand stelen?

Ik las dat in Jamaica een strand is gestolen in 2008, hoe realiseer je dit vraag ik me af?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dit is mogelijk door met vrachtwagens grote hoeveelheden zand van het strand weg te halen en deze op een geheime plek te verbergen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Omdat het misdrijf tot nu toe nog steeds niet is opgelost, wordt er door sommigen vermoed dat er corrupte politieagenten aan de diefstal hebben meegewerkt. Zand is op Jamaica namelijk een populair maar schaars bouwmateriaal, dus zo'n diefstal kan lucratief zijn.
Antoni
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Twee zielen, een gedachte ;-)
Met graafmachines en vrachtwagens.
Hoe het onopgemerkt kon blijven is niet bekend maar het ligt wel erg voor de hand dat de zand-dieven politieagenten hebben omgekocht.

Het strand bij Coral Springs, in Jamaica's noordelijke kerkbuurt Trelawny, bestond uit 400 meter wit zand. De bulk van het zand van dit 0,5 hectare grote strand bleek in juli 2008 verdwenen te zijn. Er was dus een hoeveelheid zand verdwenen die overeenkomt met ongeveer 500 vrachtwagenladingen. Een plan voor de bouw van een resort bij dit mooie strand viel hierdoor in duigen.

Aangezien degene die het zand heeft meegenomen niet de eigenaar van het strand was is hier sprake van diefstal van zand. Welbeschouwd is er overigens geen sprake van diefstal van een strand maar van vernietiging ervan. Dergelijke zand-diefstal is een probleem op Jamaica vanwege de grote vraag naar bouwmaterialen.

Gezien de omvang van deze zanddiefstal moet er flink af- en aangereden zijn met vrachtwagens. Dat moet dus ook opgevallen zijn, zelfs in zo'n uithoek. Prime Minister Bruce Golding liet een onderzoek doen om uit te vinden hoe een zo omvangrijke hoeveelheid zand onopgemerkt kon worden weggenomen, vervoerd en -waarschijnlijk - verkocht. Maar het onderzoek leverde geen antwoorden op en er werd dan ook niemand opgepakt. Er waren wel onbevestigde meldingen van samanspanning tussen de criminelen en sommige politie-agenten. De politie ontkende dit.
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
500!!! Vrachtwagens? En niemand die dat gezien heeft. Was het ook nog in 1 nacht?
Poet
9 jaar geleden
Allen het tijdstip waarop dit bekend werd is bekend. Allicht zijn ze er langer dan een dag / nacht mee bezig geweest