Waarom mogen al die vreselijke filmpjes op liveleak.com geplaatst worden?

Mensen die in brand staan, kinderen die dood gaan etc. etc.

Waarom moet dit zomaar kunnen?

Ik kijk er ook op maar dan meer naar de nieuwszaken. Het overige is vaak toch een vorm van morbide vermaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip, kijk voor nieuws op andere site, en sla de sensatie over voor jouw eigen zielsrust.
Snuffel
13 jaar geleden
+ voor de vraag. Ik vind het ook te ver gaan.

Het beste antwoord

Dat zijn de uitwassen van de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid. Als je enerzijds wil dat mensen alles moeten kunnen uiten wat ze willen en dat op internet geen controle is op geplaatst materiaal, moet je anderzijds accepteren dat dit soort dingen op internet komen, hoe walgelijk het soms ook is.

En wat voor de één walgelijk is, is dat voor de ander misschien niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Simpel, omdat er vraag naar is. Dit geeft liveleak bestaansrecht naast youtube. Anders zou niemand naar die site gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijkbaar mag dat wel..
het is aan de bezoeker van die site of je het kijkt
niemand word er toe gedwongen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt mij schending van de privacy rechten, indien diegene die er op wordt afgebeeld niet wil dat hij of zij zo op internet wordt weergegeven (wat ik me heel goed kan voorstellen als je in brand staat..). Dit zou bij Youtube dan hetzelfde moeten zijn. Hoewel daar de meeste mensen niet in de fik staan, maar als je er bezwaar tegen hebt dat jij op internet wordt afgebeeld zonder je toestemming kun je zorgen dat het filmpje er weer van af wordt gehaald.
Maar omdat er vraag naar is en mensen het blijkbaar 'leuk' vinden om anderen zien te creperen blijft de site wel bestaan. Dit geeft de site leven. Hoe erg het ook is wat er dan gebeurt.