Onderzoekpanels werken meestal in opdracht van bedrijven, de overheid of maatshappelijke instellingen. Ze doen bijvoorbeeld onderzoek of een product of dienst aan de wensen van een eindegebruiker voldoet. Hiervoor gebruiken zij enquetes of vragenlijsten. De resultaten van het onderzoek worden gecorrespondeerd aan de opdrachtgever. Aan de hand van deze gegevens kunnen producten of diensten optimaal worden afgestemd op de eindgebruiker (consument)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zij proberen bepaalde onderzoeksvragen te beantwoorden met behulp van het bevragen van mensen via enquêtes.