waar komt de Turkse ras oorspronkelijk vandaan?

ik heb heel veel Turkse collega's.
Die beweren vanalles.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.8K

Antwoorden (14)

De meeste komen van oorsprong uit Turkije...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit Turkije... Maar misschien wel uit Mongolië... Afstammelingen van Dzjengis Khan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OttomanEmpire
een jaar geleden
Cengiz Han is zelf een afstammeling van de Ottomaanse Rijk (Turken)
Ottoman Empire!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mongolië tegen de Chinese grens vandaar is een volk vertrokken wat we nu als Turken kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OttomanEmpire
een jaar geleden
De Chinese muur is gebouwd tegen de Ottomanen.
Het echte Turkse ras komt van oorsprong uit de Kaukasus. Turkmenistan, Kazachstan, tot aan Mongolïe. Het was een nomadenvolk. Een deel daarvan is in Turkije blijven hangen.

Turkije bestaat uit heel veel volkeren. In het westen zie je veel Balkan invloeden, het noorden Russische invloeden, natuurlijk waren de Koerden er al voordat Turkije Turkije werd. Zuid-Oost Turkije heeft weer veel Arabische invloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Turken in het huidige Turkije zijn de afstammelingen van Oghuz-stammen die vanuit Centraal-Azië naar tal van plaatsen in het midden-oosten zijn getrokken, waaronder het huidige Irak en Turkije. De eerste grote emigratie van Turken naar Anatolië begon circa 1000 jaar geleden. In 1071 versloeg de Seltsjoekse leider Alp Arslan de Byzantijnse keizer Romanus IV nabij Manzikert, dit resulteerde in de stichting van het sultanaat rond Konya. Ongeveer 200 jaar na de stichting van het Ottomaanse Rijk werd de Turkse hoofdstad verplaatst naar Constantinopel (1453), en begon hun overheersing over een deel van de islamitische en christelijke wereld.
Het moderne Turkije begint met de stichting van de republiek op 29 oktober 1923 (de republiek was al uitgeroepen op 2 januari 1921) op het van het Ottomaanse rijk overgebleven Turkse grondgebied, met Mustafa Kemal Pasja, die later de achternaam Atatürk aan zou nemen, als eerste president. De regering werd gevormd door een vanuit Ankara opererende revolutionaire groep van voornamelijk militairen geleid door Kemal, die de Grieken in west-Turkije had verslagen. Het Verdrag van Lausanne, getekend op 24 juli 1923 met van Turkse zijde Ismet Pasha als onderhandelaar, legde de grenzen van het moderne Turkije vast. Hierna ontplooide Mustafa Kemal zijn visie, het Kemalisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die stammen af van Cham
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg Afrika, waar de mens is geëvolueerd. Net als iedereen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"DE" Turkse ras bestaat niet.

Er bestaat toch ook niet Het Nederlandse ras?

Ras is per definitie een biologisch begrip. Sociaal-culturele aspecten horen niet in deze definitie thuis.

Of bedoel je het Turkse hondenras de Kangal?
Of de Turkse raskatten Angora of Van?

Als je het Turkse volk bedoelt, de huidige Turkse mensen,
die komen overal vandaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies!
Ik ben zelf half Turks, en mijn familie beweert ook van alles.

Maar het is gewoon zeker, dat het Turkse ras honderden jaren geleden in Mongolie woonde. Denk aan Cengiz Khan inderdaad. Of het een directe link heeft met de hunnen zoals Atilla de Hun weet ik niet, kan zo zijn. Mijn neef is er helemaal in geinteresseerd en beweert dat wij Perzisch zijn (Iran). Ik snap er de ballen niet meer van, haha. En mijn oma zegt dat we uit Syrie komen. Achja, ik ben hier geboren dus ik ben NEDERLANDS. :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ilko54
een jaar geleden
in Syrie en Irak wonen de Turkmen´s. Dit zijn Turken die stammen af van de Oguz stam. Ik ben er zelf ook een en onze voorouders zijn helemaal op paarden gerezen naar de stad Sakarya. Deze Turkmen Turken kwamen uit Centraal Azie en vestigden zich in Iran Irak Syrie, pas later kwamen ze Anatolië/Anadolu binnen. Ook alle Turken in Azerbaycan stammen van deze ras en daarom word noord iran ook wel Zuid Azerbaycan genoemd want er wonen 40 miljoen Turken in iran nowadays. In roemenie heb je Gagavuz(Gökoğuz) Turken, zij zijn christelijk, ik heb met ze gepraat je verstaat ze perfect ze praten dezelfde Turks als in hedendaags Turkije. Bulgaren zijn ook van een Turkse ras genaamd Bolgar, wij zeggen tegen bulgaren, Bulgar in het Turks.
ilko54
een jaar geleden
in Syrie en Irak wonen de Turkmen´s. Dit zijn Turken die stammen af van de Oguz stam. Ik ben er zelf ook een en onze voorouders zijn helemaal op paarden gerezen naar de stad Sakarya. Deze Turkmen Turken kwamen uit Centraal Azie en vestigden zich in Iran Irak Syrie, pas later kwamen ze Anatolië/Anadolu binnen. Ook alle Turken in Azerbaycan stammen van deze ras en daarom word noord iran ook wel Zuid Azerbaycan genoemd want er wonen 40 miljoen Turken in iran nowadays. In roemenie heb je Gagavuz(Gökoğuz) Turken, zij zijn christelijk, ik heb met ze gepraat je verstaat ze perfect ze praten dezelfde Turks als in hedendaags Turkije. Bulgaren zijn ook van een Turkse ras genaamd Bolgar, wij zeggen tegen bulgaren, Bulgar in het Turks.
De Turken uit Turkije maken voornamelijk deel uit van de Oghuz-Turken (Ottomanen, Seltsjoeken, Turkmenen).
Oghuz is de noemer voor verscheidene westerse Turkse groepen die rond de 10e eeuw na christus gezamenlijk richting het westen trokken. Ook de bevolking van Azerbeidzjan en Turkmenistan en verscheidene kleinere groepen, verspreid over Oost-Europa en West-Azië maken deel uit van de Oghuz-Turken.
De Oğuzen waren één van de grootste Turkse stammen in Centraal Azië. De Oğuzen worden al in de derde eeuw voor Christus genoemd in verschillende Chinese en Griekse kronieken. Vanaf de zevende eeuw na Christus trokken vele Oğuzen naar het Europa; in het bijzonder naar het gebied van het Oost-Romeinse Rijk, ook wel genoemd het Byzantijnse Rijk.
De Oğuz-stam komt ook voor in de Turkse mythes. Zo zou de Oğuz-stam bestaan uit 24 takken, van waaruit de huidige Turkse volkeren zouden afstammen. De Oğuzen zouden afkomstig zijn van de legendarische Turkse heerser Mete Oğuz Han, welke daadwerkelijk heeft geleefd in de derde eeuw voor Christus. Mete Oğuz Han leefde in Centraal Azië ten tijde van de Hunnen en de bloeiperiode van de Chinezen. Ondanks dat lukte het hem om alle Turkse en Mongoolse stammen in Centraal Azië te verenigen in het Grote Rijk der Hunnen (220 v.C. - 216 n.C.).
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het toen genaamde ''ottomaanse rijk''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkse ras bestaat en is een van weinige op aarde.
Sommige geleerden / wetenschappers beweren dat Turks de oertaal is van de mensheid.Dit is basis der talen.Turkse ras had/ heeft zich in bijna alle werelddelen zich verspreid.Er wordt beweerd dat de Turken ook leefden in zeer ontwikkelde beschaving op Mu ( een werelddeel die tussen Azië en Amerika bevond ) en ongeveer 15.000 jaar geleden van de aardbodem verdween net als Atlantis.Bewoners van Mu maakten gebruik van hoge technologieën , zoals ruimtevaart b.v., waren verder dan ons van nu.In veel volkeren zitten Turkse genen. Vanaf 1071 vestigden veel Turkse stammen ( voornamelijk de Oguhz -Turken ) na overwinning van de Turken op de Bizantijnen in huidige Turkije die van Azië naar Anatolie kwamen.Maar er woonden al duizenden jaren al Turken in regio Turkije ( sumeriers,hittiten enz..) voor de deze tweede golf.Oghuz -Turken bestaan uit 24 stammen, daarnaast heb vele tientallen Turkse volkeren ( Kazachen, kirgizen, oezbeken , oeigoeren enz..) Ook japaners , koeranen , hongaren, bulgaren , italianen ( via etrusken) ) , finnen ( lappen) russen , oekrainiers, en andere europeanen.Indianen ( maya’s inca’s enz..) zijn nakomelingen van de Turken , dus bloedverwanten.Tevens waren de profeten Noach en Abraham aartsvaderen van de Turken , zodoende stammen een op de vier mensen op aarde nu af van de Turken.Jafeth ( een van de zonen van Noach ) was vader van de zonen die de Turkse ras gingen vormen.Daarna was profeet Abraham getrouwd met joodse vrouw Sarah ( waarvan Jacob geboren werd) en van arabische vrouw Hajar ( ismael geboren werd) zodoende twee volkeren ontstonden ( joodse en arabische).
Daarnaast had Abraham een derde vrouw ( die vaak bewust niet genoemd wordt ) genaamd Kantura ( Ketura ) van Turkse afkomst , waarvan Abraham 6 zonen kreeg, deze zonen zich gingen verspreiden over de hele wereld.Jacob en Ismael bleven in midden- oosten.Dit houdt in dat merendeel van de Werelbevolking na komelingen zijn van de Turken.
Zie ook volgenden link’s hieronder m.b.t. Nederlandse taal, die door Nederlandse en vlaamse wetenschappers en onderzoekers van universiteiten zijn vast gesteld.

www.nu.nl/wetenschap/2891563/nederlandse-taal-van-oorsprong-turkije.html

www.rtlnieuws.nl/editienl/wist-je-dat-onze-taal-komt-uit-turkije

www.kennislink.nl/publicaties/eigenlijk-spreken-we-allemaal-turks

http;//nieuws.kuleuven.be/node/11204
https://nieuws.kuleuven.be/nl/2012/viroloog-en-linguisten-stellen-vast--onze-taal-stamt-uit-tur
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
centraal azie. ik ben er zelf een, mijn opa´s oma´s ouders ik komen uit Sakarya Turkije maar wij zijn Yörük (nomaden uit centraal azie) we zien er niet aziatisch uit maar italiaans/grieks/spaans. Overgrootouders komen uit centraal azie en mijn achternaam is Türkmen(Turkmeen) dus uit het gebied wat nu Turkmenistan is. De Turken zijn helemaal tot aan de Balkan, europa, rusland gekomen. Helemaal tot aan nederland kwamen de Hunnen(Turkse stam) bijvoorbeeld(zie Hunnebedden als overblijfsel). Mensen in de griekenland italie bulgarije hongarije etc lijken allemaal op Turken. De Hongaren ontkennen het niet en zeggen zelf ook dat ze verwant zijn aan Turkse stammen uit Orta Asya (central asia) maar alle andere christelijke landen ontkennen het. De Turken hebben in totaal 16 grote rijken gehad in de geschiedenis overal op de wereld. Mijn hele familie heeft nog steeds de tradities, gewoontes, kledij etc van Turken uit centraal azie bewaard. Tijdens het laatste Turkse rijk Ottomaanse Rijk zijn alle balkan landen t/m Hongarije / tot aan Wenen 800 jaar of langer en noord afrika midden afrika en grote delen van rusland beheerd door de Turken. En nu de Turkse Republiek. Al die Balkan landen hebben traditionele kleding en die kleding is dezelfde als Turkse traditionele kleding want wij hebben eeuwen lang geregeerd over deze landen. Later zijn die mensen/Turken gedwongen vergriekst of verbulgaarst en gedwongen tot christendom na de val van Osmaanse Rijk
een jaar geleden