Hoe komt het toch of waar komt het vandaan dat Nederlanders de naam hebben dat ze zoveel zeuren en klagen? We zijn toch niet erger dan andere landen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij zeuren die verwende kleine amerikaanse kindertjes het meest.

Antwoorden (11)

Ik vind wel dat we vele malen erger zijn. Denk dat een groot deel ook door de politiek komt door hun wetten omdat alles zogenaamd zo goed is geregeld.

Ga maar eens naar België of Engeland op vakantie, heerlijk relaxte sfeer en geen gezeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee inderdaad, belgië, die kant moeten we op... NOT! Vraag maar eens aan Duitsers waarom ze graag in Nederland op vakantie gaan. Het antwoord: Nederlanders zijn zo aardig en zo lekker ontspannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga maar eens naar Belgie of Engeland op vakantie, relaxte sfeer en geen gezeur?
... Natuurlijk, je bent op vakantie.
Denk je dat de Belgen en Engelsen die naar Nederland komen dat ook niet doen vanwege de relaxte sfeer en geen gezeur?
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb een jaar in België gewoond, dat is ook niet alles hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Durfnu heeft het over vakanties. Ja op vakantie is alles relaxed ja, voor een weekie of wat. Maar ga er maar eens tussenwonen. Ik heb zelf op een subtropisch eiland gewoond, lekker relaxed zou je zeggen, op vakantie ja, maar zeuren kunnen ze net zo hard hoor, en in Belgie, nou nou, neeee daar zeurt men echt niet! Wel dus. Je kunt een vakantie natuurlijk niet vergelijken met het wonen in, en beleven van, een cultuur. In elk land zijn ontevreden mensen, of dat nu over het weer gaat, of over politiek en bezuinigingen. Waar ze niet over het weer kunnen klagen, klagen ze wel weer over wat anders hoor. Het gras is dus niet altijd groener bij de buurtjes ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een zeur antwoorden zeg iedereen geeft een mening en een mening (ervaring in dit geval) kan niet goed of slecht zijn toch? Ik heb ook een jaar in België gewerkt en gewoond, dus niet alleen vakantie. Blijk verder zeuren allemaal, ik ga gezellig met een vriend wat eten :)
Kimath
12 jaar geleden
Op het moment dat iemand het met je eens is, is het leuk, maar als iemand een tegenargument geeft, is het ineens zeuren?
Ik vind het een goede discussie hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeuren bij een vraag over zeuren.... geestig wel ;-)))
Zolang als de mensen zeuren is het goed .
maar als ze niet meer zeuren is het niet goed.
En dat is andere landen het zelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die naam komt van het feit dat we veel nadrukkelijker en negatievere uitspraken doen dan mensen in veel andere landen. Kijk maar eens naar de eeuwige optimisten in de USA. Zij zullen altijd vol houden dat zij het geweldigste volk ter wereld zijn. Dat is optimisme. Terwijl wij altijd een ' calimero houding ' aannemen: Wij zijn klein en zij zijn groot, en het is NIET EERLIJK!

Dat komt negatief over, en dat reflecteert in de mening die mensen over nederlanders hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeuren is heel normaal, dit komt voornamelijk door onvrede of dieper liggende oorzaken of gewoon omdat iemand aandacht nodig heeft.

Zeuren is dus gewoon menselijk en komt in alle landen voor!

Er is zelfs een website waar je kunt zeuren om zodoende je eigen omgeving te ontlasten, maar dat is meer voor de grap denk ik :-)

http://www.zeursite.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk vaak in Nederland, een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd. Helaas, maar als ik dan naar landen als Afrika kijk, waar ze werkelijk niets hebben, en zie die koppies lachen, ja, die mensen zijn meer tevreden dan in Nederland. Misschien zijn we té verwend hier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kul
Volgens anderen dragen wij ook allemaal klompen, houden we allemaal van Delfts Blauw, eten we alleen maar aardappels en kaas en zijn we allemaal gierig en zuinig....
En zo hebben "wij" ook allerlei meningen over "zij"....
Uh....hoezo generaliseren en vooroordelen???
Dus mijn antwoord op je vraag is: welnee!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, ik woon sinds 16 jaar in Zwitserland en de Nederlanders zijn hier de populairste toeristen! Duitsers zijn arrogant, Italianen zijn veel te luidruchtig en Japanners zijn te aanwezig.. Nee hoor, Nederlanders zijn in het buitenland veel sympathieker als andere EU-ers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch wel leuk om te horen
over het algemeen is de nederlandse mentaliteit om dingen recht voor zijn raap te zeggen. Dus geen overbodige beleefdheden of ongemakken inslikken. Ik kan me voorstellen dat nederlanders door maar van alles zo aan de kaak te stellen overkomen als zeurders ( van een chinees zal je niet gauw zeggen 'zeur niet zo" de mentaliteit daar is immers zeggen dat je het eens bent ook al ben je dat niet )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeurende mensen zijn op zoek naar bevestiging van hun problemen. Ze willen laten zien hoe moeilijk ze het hebben en willen hier graag begrip voor.
Maar Nederlanders zeuren niet meer dan anderen.
Misnoegde, klagende mensen zijn er overal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We leven in een klein landje en moeten dus erg rekening houden met elkaar. Daarnaast houden we van duidelijkheid. We moeten dus veel slikken.... We kunnen ons geen afwijkend gedrag permitteren en hechten veel aan regels. Op deze manier ontstaat er druk die ergens heen moet. Zeuren dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlanders klagen veel en dat heeft een sociale functie.

How to make contact with a dutchman? Just complain!

(Echt) klagen is effectief, indien je de klacht goed omschrijft en met een verbetervoorstel indient bij de bevoegde instantie. Dat doen wij helaas veel te weinig. Misschien ook, omdat door het oerwoud van instellingen, commissies en bureaus die bevoegde instantie nauwelijks te vinden is. Dat is heel vervelend en het is volgens mij een soort van zelfbescherming van die lui.

Zo, daar heb ik dan ook weer over geklaagd.