Op welke manieren kan sociologische kennis gekoppeld worden aan de geestelijke gezondheidszorg?

Zijn er bijvoorbeeld sociologische denkers met ideeën over geestelijke gezondheidszorg, psychiatrie, herstelgericht werken, rehabilitatie?

Of misschien wel filosofische denkers..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Sociologische denkers bestaan niet, je bedoelt wetenschappers. Voor veel llijders aan psychiatrische stoornissen zijn goede sociale netwerken van groot belang. Sociologen zouden er over na kunnen denken hoe je dat voor elkaar krijgt. Een voorbeeld van zo'n socioloog is: Elias
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sociologen verdiepen zich in de maatschappij, die vervolgens van invloed is op de dingen die mensen doen en laten, waarmee ze in de knoei kunnen komen en bij de geestelijke gezondheidszorg aankloppen. Sociale wetenschappen kunnen dus inzicht geven lijkt me.