waarom worden er geen honden ingezet bij het zoeken naar slachtoffers in de Oekraine?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de seperatisten geen speciaal opgeleide honden heeft. Tot nu toe zijn het alleen maar burgers en niet reguliere militairen geweest die naar de lichamen hebben gezocht. De de delegatie die nu naar het rampgebied vertrekt zullen wel honden mee nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is niets bekend gemaakt over honden die meegaan en honden gaan niet zomaar mee met een delegatie, die gaan met hun eigen baas, vaak zijn dit gewoon particuliere honden, geen honden van de politie ofzo.
Kristal
9 jaar geleden
Ik vermoed dat je gelijk hebt Jumper, dat ze daar geen getrainde honden hebben. Meestal komen de honden er pas aan te pas wanneer het door de mensen moeilijk of niet gevonden kan worden. En Pelle, die honden zijn zeer getrainde honden, van de politie of een zich gespecialiseerd bedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kristal, de mensen die met die honden naar tsunamigebieden gaan zijn particulieren, geen politiemensen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pelle doe eerst eens wat zoekwerk voor je minnetjes geeft
http://wiki.infopolitie.nl/index.php/Speurhonden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij dit soort situaties gaan toch vaak particulieren: http://www.zoekhonden.com/?Zoekacties_2005:Inzet_in_Sri_Lanka_en_Thailand_na_de_Tsunami:Artikel_%22Over_dieren%22_Inzet_Sri_Lanka_en_Thailand http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/1860121/2011/03/15/Speurhonden-naar-Japan.dhtml
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier gaat het over een oorlogs gebied
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef toe dat jij ook niet wist dat het vooral particulieren zijn. Volgens mij worden de politiehonden die getraind zijn om lijken te vinden alleen gebruikt als ze wéten dat er een delict is gepleegd en als men denkt dat ergens een lijk kan liggen nav een misdaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben zelf militair en weet er wel iets van wanneer er moet gewerkt worden in een oorlogsconflict Dan gaan ze geen ongetrainde burgeres inzetten, Waarom zou ik niet weten dat er bij de politie honden zijn die getraind zijn om naar de geur van lijken te zoeken, Ik zeg geur want naar lijken zoeken ze niet, En zij zoeken zelf niet naar de geur van lijken maar zij zoeken naar hun speelgoedje, Wanneer zij een lijk lokaliseren leggen hun begelijders hun speelgoedje daar op die plaats en dat is dan de beloning van de honden, Dit speeltje is gewoonlijk een metalen pijpje waar dan een bepaalde geur wordt ingestoken, Denk nu niet dat ze daar een stuk rot mensenvlees insteken, want zij zoeken naar een bepaald chemisch middel dat vrij komt bij een de reuk van een lijk. Wij reuken een lijk geur maar een hond kan verschillende geuren onderscheiden uit een lijkgeur, Dus ja ik wist dat politie ook honden heeft voor het zoeken naar lijken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en particulieren die worden ingezet in rampgebieden krijgen een bepaald mandaat dus die gaan niet als burgers, Maar gaan zeker niet naar een oorlogsgebied, tenzij ze een speciale militaire opleiding krijgen, zoals de journalisten die embedded worden bij een militaire eenheid.
Kristal
9 jaar geleden
Pelle, misschien bedoel je dat de puppy's die mogelijk geschikt zijn voor speurhond vaak eerst bij een gezin opgroeien om te socialiseren? Maar daarna krijgen ze een vaste begeleider die dag en nacht samen is met de hond. Dan lijkt het of de hond van een particulier is maar de hondenbegeleider is dan strikt genomen niet de eigenaar. De baas van de hondenbegeleider is de eigenaar en de begeleider werkt bij die baas voor een officiële instantie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees mijn linken Kristal, dan had je je reactie niet hoeven geven.
Kristal
9 jaar geleden
Je hebt het over 1 stichting, die door particulieren is opgezet.... en zegt dat het vooral particulieren zijn.. Het is juist de uitzondering op de regel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uhh Kristal, al zou het er maar één zijn, hoe vaak hoor je op het nieuws dat een groep Nederlandse honden naar het buitenland gaat, want ja dat komt op het nieuws! Wellicht maar 1 of 2x per jaar!
Kristal
9 jaar geleden
Er zijn dus veeeel meer acties waar speurhonden gebruikt worden die dus niet in de krant komen, en die worden uitgevoerd door getrainde (politie-)honden. Wat ik schreef over de pups etc. is een normale gang van zaken. Particulieren die met speurhonden op eigen houtje (respect) naar rampgebieden gaan zijn echt uitzonderingen. Ja Pelle, er is blijkbaar 1 stichting met getrainde honden van particulieren... Uitzonderingen bevestigen de regel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pelle honden van de nederlandse politie zijn ook nederlandse honden en maak duidelijk een onderscheid tussen een rampgebied en een rampgebied in een oorlogszone
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zou kunnen... de kans om alles te vinden wordt nu wel klein. Bedankt voor je reactie!

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het is omdat de mensen niet heel ver van elkaar af liggen, meestal worden deze wel ingezet wanneer de slachtoffers ver van elkaar afliggen, bij bijvoorbeeld een tsunami.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Het hele terrein was toch 35 km²? Dat is een behoorlijk groot terrein...
Kristal
9 jaar geleden
ik heb ook begrepen dat ze juist wel erg verspreid over het terrein liggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies en ga maar eens zoeken in een zonnebloemen of maisveld! Het gaat overigens ook om 'delen van lichamen'.
Kristal
9 jaar geleden
Honden kunnen uitstekend delen van een lichaam vinden Pelle. Denk maar eens aan de honden van de spoorwegrecherche, die doen dat ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb niet gezegd dat honden die niet kunnen vinden, alleen dat het lastig zoeken is in mais en zonnebloemvelden naar lichaamsdelen. Ik reageer ook op de antwoordgever hier!