Hoe wil Groen Links het probleem "criminele / overlastgevende nieuwe Nederlanders" oplossen?

Hebben ze echt een concrete oplossing of is het, zoals diverse andere partijen beweren, dat Groen Links geen probleem erkent?

http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/GroenLinks-Veenendaal-wil-wederzijdse.512728.news

Wat ik in dit artikel lees is dat ze vinden dat er teveel naar een bepaald deel van de gemeenschap gewezen wordt als oorzaak maar buiten een oproep tot.... iets, iets wat mij niet duidelijk is.... lees ik geen oplossing of strategie van aanpak.

Graag alleen antwoord op de vraag en geen reacties over bepaalde bevolkingsgroepen bij.

Ik heb duidelijk specifiek "criminele etc. nieuwe Nederlanders" gezet en generaliseer niet en noem ook niemand bij naam.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even gekeken, een kereltje van 19 uit Amsterdam. Leuk zo anoniem vanachter je computertje schelden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja heerlijk. Lang leve internet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een moeilijke vraag vind je ook niet.

Antwoorden (1)

Lees hun verkiezings programma dan zie je hoe ze het willen aanpakken
een deel uit hun verkiezings programma

Om te beginnen moet er meer aandacht komen voor preventie. Als criminaliteit kan worden voorkomen, wint de samenleving pas echt! Wanneer zich toch criminaliteit voordoet in Veenendaal, is het belangrijk hierover open en eerlijk te communiceren. Dus niet verbloemen, maar ook niet stigmatiseren. Zeggen waar het op staat, maar niet groepen over één kam scheren. Vervolgens moet de pakkans bij overtredingen en misdrijven fors worden vergroot. Als de politie-inzet efficiënter wordt en er meer wijkgericht gewerkt gaat worden, wordt het voor criminelen minder aantrekkelijk om in Veenendaal actief te zijn. En dan kan iedereen in Veenendaal zich weer veilig voelen. Een eenzijdige nadruk op repressie en hogere straffen is helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo, dus jij woont in veenendaal? :P +je hoor, goede uitleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De antwoorden van psmans reiken meestal niet verder dan knip en plakwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik woon niet in veenendaal
wat is er tegen op knip en plak werk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan wel zijn maar als ik dat lees staat er heel veel over "vooral niet wijzen richting daders als het om niet-Nederlanders gaat". Ik wil weten wat ze concreet willen doen aan de overlast. Wat doet Groen Links om dit soort misstanden per direct te doen stoppen? Je mag niet zeggen wie de daders zijn, niet uit welke hoek ze komen, niet welke achtergrond ze hebben, niet wat hun verleden is etc. Dat is allemaal gericht op bescherming van de daders.
Wat doen ze voor de slachtoffers en potentiele slachtoffers? Wat is hun actie, en niet de mooiweerpraatjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf ze een mail en vraag ze om uitleg.
ieder afdeling van groen links heeft een ander aanpak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het niet over Veenendaal maar landelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had Veenendaal als voorbeeld bedoeld.