Bestaan er HD beveiligingscamera's?

Ik zag net een politieposter hangen in mijn wijk met foto's van verdachten die door een beveiligingscamera waren gemaakt. De foto's waren nog slechter van kwaliteit dan de foto's die ik destijds met mijn Canon Powershot 600 maakte zo'n 15 jaar geleden. Het valt mij vaker op dat foto's van verdachten nauwelijks herkenbaar zijn (o.a. op Opsporings Verzocht). Bestaan er geen HD beveiligingscamera's of is het gewoon een centenkwestie dat men oude camera's niet vervangt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De analoge camera's. Geven over het algemeen beter beeld snachts

Het beste antwoord

Beste Tinus,

Sinds ongeveer een jaar is het mogelijk om in FullHD camerabeelden op te nemen. Zoals eerder genoemd vergt de opslag idd veel data. Wij hebben standaard geheugen voor 10 dagen in onze recorder bij fullhd opname. Voor 20 dagen is de prijs 40 euro meer bij een set. De technologie is erg nieuw. Wij kunnen na 12 jaar slechts pas 1 jaar fullhd systemen leveren. Dan is de opname gelijk aan bluaray films. Erg scherp maar kost inderdaad wel wat opslag. Standaard bij globe is 1000gb in het opname systeem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Anno 2014 is er veel veranderd door de komst van digitale FullHD beveiliging. Haarscherp beeld in High Definition kwaliteit.
fremar
9 jaar geleden
Het probleem met hd beelden is dat ze veel opslag ruimte nodig dus moet je de heletijd de tape of cd verwisselen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beetje systeem werkt gewoon met harde schijven
En met veel oudere systemen was de
Tape doorlopend dus na 24 uur nam ie er weer overheen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
CD, die vinnik leuk! Overigens is je punt wel ergens valide. Opslag van HD-materiaal zal vast meer voor gerekend worden als dat bijvoorbeeld extern gebeurd, en heeft ook een hogere bandbreedte nodig.