Er zijn veel organisaties die cursussen Nederlands als tweede taal (NT2) aanbieden. U kunt bijvoorbeeld terecht bij een roc (regionaal opleidingencentrum) of een volksuniversiteit in uw omgeving:

•regionale opleidingencentra (roc's)

•volksuniversiteiten

De meeste Nederlandse universiteiten bieden via een talencentrum een intensieve cursus Nederlands aan.
Ten slotte noemen we hier enkele opleidingsinstituten waar cursussen Nederlands voor anderstaligen (verschillende niveaus) gegeven worden:
•Feedback Business Language Training
•James Boswell Instituut
•Linguarama
•LOI
•NTI
•Regina Coeli
•Vrisekoop Talen
SimonV
10 jaar geleden
Ze zijn ook te leen bij de openbare bibliotheek. Taalcursussen boeken met eventueel cd's en/of dvd's. Bijvoorbeeld met de titel Contact!, uitgegeven door intertaaL.
Amadea