Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (1)

De juiste benamingen zijn: grootmoeder, overgrootmoeder, betovergrootmoeder.
Oma is de aanspreeknaam, net als ma[m]/ma in plaats van moeder.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat komt der nabetovergrootmoeder?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is der een site waar all die namen op staan
Amadea
9 jaar geleden
Daarna komt betbetovergrootmoeder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
s der een site waar all die namen op staan?
Amadea
9 jaar geleden
Is http://woordenlijst.org/voorvoegsel/b/160 voldoende bewijs?
Reddie
9 jaar geleden
Waarom zou het internet een beter bewijs zijn dan de hersenen van Amadea? Dat is ook maar door iemand opgeschreven.
Plus, overigens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een vraag stelt wil je een bron en amadea gaf ook helemaal geen antwoord. Het is duidelijk dat de vraagsteller wil weten hoe het verder gaat: wat komt er na betovergroormoeder etc. Vraagsteller wil gewoon deze site: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorouder_%28verwantschap%29
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@Pelle
Soms geef je een antwoordt uit eigen ervaring en kennis. Het is dan niet de bedoeling een bron te vermelden. Zie de laatste zin op de pagina: http://www.goeievraag.nl/pagina/richtlijnen/ Overigens was het mij ook niet duidelijk dat er na betovergrootmoeder nog doorgevraagd werd !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik vond de eerste reactie wel duidelijk hoor: Wat komt der nabetovergrootmoeder?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oudouder, aldus Wikipedia. Al is dit de eerste keer dat ik dat woord zie.
Amadea
9 jaar geleden
Vreemd dat gedacht wordt dat informatie op wikipedia betrouwbaarder is dan een antwoord op Goeie Vraag. Beide worden namelijk door amateurs ingevuld!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij negeert de vragen van de vragensteller Amadea (is er een site)....
Amadea
9 jaar geleden
Als vraagsteller andere informatie wenst dan in de vraag staat, dan zal hij of zij daar de vraag over uit moeten breiden. Een paar dagen geleden had ik in een vergelijkbare situatie mijn antwoord uitgebreid omdat vraagsteller in reactie op het antwoord een nieuwe vraag stelde. De moderatie verwijderde dat vervolgens allemaal. Vraagsteller vraagt alleen wat er na overgrootmoeder komt. Verder gaat de vraag niet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het natuurlijk ook gewoon zo lezen (wat komt er allemaal na....) maakt niet uit verder.
Afgeven op wikipedia omdat dat ook maar door amateurs wordt ingevuld is een beetje vreemd: kijk eens naar de keurig aangegeven bronnen? In dit geval dus: Etymologisch woordenboek, Jan de Vries & F. de Tollenaere, Utrecht: Het Spectrum, 2004, 23e druk, ISBN 90 2749 199 2

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding