Waarom zeggen mensen nooit :''Ach, het is maar een spelletje'', als ze aan het winnen zijn?

Terwijl bij verliezen dit wel vaak wordt gezegd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gv is maar een spelletje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus je vind jezelf een verliezer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX
lol, wrijf het er maar in. +1

Het beste antwoord

Mensen die verliezen zeggen dit om aan te geven dat het er eigenlijk niet toe doet, er zijn belangrijker zaken dan een spelletje.

Mensen die winnen zijn toch best wel trots op hun winst, zeker als het geen spel betreft met een hoog geluksgehalte, maar bijv. een strategisch spel.
Toch zeggen ook zij wel eens: "Ach, het is maar een spelletje", om de verliezer te troosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat ze dan hun teleurstelling, verlies, niet hoeven te camoufleren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Beter gezegd: "Omdat ze dan "geen" teleurstelling, verlies, hoeven te camoufleren".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan dat wel zeggen als je net met de winst bent gaan slepen maar dan wrijf je het er wel erg diep in ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om zich zelf te troosten.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vindt jezelf dan heel goed in iets en daar ben je trots op ! En als je dan zou zeggen dat het maar een spelletje is, lijkt het opeens veel minder belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo worden veel nare gebeurtenissen gerelativeerd.
Het is om een 'slechte' emotie te kunnen verwerken.

Als men wint heeft men geen 'slechte' emotie, maar een 'goede' emotie: blijdschap.