Hoe bewerkstellig je dat mensen je 1 zoen geven in plaats van de obligate 3?

Zelfs al steek ik 1 vinger op, en zeg: 1 zoen, dan nog volgt er vaak een luchtballet van 3 zoenen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je hoofd wegtrekken na die eerste zoen. Na een tijdje zullen mensen er aan gaan wennen dat ze jou 1 zoen moeten geven.
Mensen die je niet (goed) kent of niet vaak ziet en die gewend zijn om drie zoenen te geven zullen dat blijven doen, of blijven proberen.
Het zit er bij de meeste mensen zo ingesleten dat je drie zoenen geeft dat het er moeilijk weer uit te slaan is. Dus dan maar de nadrukkelijke methode.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was het maar zo simpel.
Uiteraard trek ik mijn hoofd terug, het is immers mijn intentie maar 1 zoen te geven.
Helaas is dat niet voldoende, mensen willen toch de klus afmaken.
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Dan staat de andere partij voor aap als die toch door blijven kussen in het luchtledige, niemand kan jou verplichten tot het geven van 3 kussen, het zijn niet eens kussen het is meer het tegen elkaar leggen van de wangen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Lol ik doe dat ook. 3x zit er zo ingebakken. Maar bij mijn schoon familie heb ik het afgeleerd. Die willen dat niet. Alleen een omhelzing. Vind ik prima als ze dat liever hebben. Heeft ze wel een tijdje gekost om mij dat aan te leren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog wat nadrukkelijker je hoofd wegtrekken dan... Of gewoon de ander wegdrukken.
Zorg dat je zo duidelijk mogelijk bent. En inderdaad, wat Poppe zegt: dan staat de ander voor aap.
Wat ik persoonlijk doe is de ander bij de schouders pakken, of 1 schouder, ze een kus geven en dan met een vriendelijk knikje en een glimlach een klein stapje achteruit zetten terwijl ik vraag hoe het met ze is. Omdat je ze vriendelijk bij de schouders hebt kunnen ze jou niet nóg eens zoenen. Als het gesprek zich voortzet laat ik rustig de schouder(s) van de ander los.
Werkt prima.
Succes :-)