Welke politieke partij houdt zich echt bezig met overgewicht en welke politieke partij minder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

In elk geval de Partij voor de Dieren.
Die stelde kamervragen in december 2009 met o.a. deze vraag:

"Deelt u de mening dat juist op het gebied van Jeugd en Gezin de thema’s rondom eerlijke voedselverdeling voor nu en voor de toekomstige generaties, maar ook in de strijd tegen obesitas bij de jeugd grote resultaten geboekt kunnen worden bij de eiwittransitie naar een meer op plantaardige eiwitten gebaseerde economie en dat een voorbeeldfunctie van het ministerie waar uw ambtenaren werkzaam zijn daar een logische consequentie van zou kunnen zijn?"
14 jaar geleden
De overheid wil de kosten in de hand houden. Mensen met overgewicht zijn vaker ziek. Alle politieke partijen houden zich daarmee bezig, of moeten dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politieke partijen die het écht goed voor hebben met de gezondheidszorg! Als je hun programma's leest,en dan met name t kopje gezondheidszorg kom je er vanzelf achter. Enkele zijn PvDD,PVV,CU,SP.De VVD zette zich er jaren geleden wel voor in,maar dat is afgelopen er gaat veel naar Defensie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overgewicht is geen issue waar de politiek zich mee bezig moet houden ,laat ze zich bezig houden met zaken die het bestuur van het land aangaan ,de economie defensie infrastructuur ,en als dat alles op orde is en ze hebben dan nog tijd over kunnen ze zich heel rustig bezig gaan houden met de persoonlijke levenssfeer van de inwoners.
Dat mensen met een te groot overgewicht meer kosten voor de gezondheidszorg kan eventueel mogelijk zijn,maar dat geld ook voor mensen die roken,voor mensen die niet goed genoeg voorbereid op wintersport gaan, alle amateur sporters,alle proffessionele sporters,mensen die aan het verkeer deelnemen,mensen die drugs gebruiken, mensen die met honden spelen,mensen die met gevaarlijke stoffen in aanraking kunne komen, millitairen wegenbouwers en alle andere inwoners van de wereld die wel eens een risico nemen waarbij ze ziek en /of gewond zouden kunnen raken, en de rest heeft vermoedelijk rugproblemen omdat ze al die tijd op de bank op de bank hangen en alle risico's proberen te vermijden met als gevolg dichtgeslibte aders en pijn in de rug .