Is HD-televisie wel een goede vooruitgang (zie omschrijving)?

Ik kijk nu een film en ik zie dat de vrouwen helemaal dichtgeplamuurd zijn. Het lijken wel clowns, zoveel make-up.

Komt dat nu door de HD kwaliteit. Dat elke oneffenheid gezien gaat worden en dus ook gemaskeerd moet gaan worden?

Ik dacht dat we in de huidige maatschappij een ander beeld wilden neerzetten voor de jeugd. Andere voorbeelden dan alleen maar dun en mooi en uiterlijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tsja, als je de programmamakers van gisteren met de technologie van vandaag laat werken, moet je niet raar opkijken als ze nog de methoden van gisteren blijven gebruiken - die zijn ze tenslotte gewend.

HD is relatief nieuw, er wordt van alle kanten mee geëxperimenteerd, men is aan het kijken waar je wel en niet mee weg kunt komen. Naarmate het langer en breder beschikbaar wordt, zal er beter rekening mee worden gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar de nare effecten van de mode-bladen is ook pas jaren later zichtbaar geworden.
Wil je zeggen dat we nu ook diezelfde fouten gaan maken? Het probleem van de mode industrie komt ook mede door de fotografie. Met de dunne modellen kan je nu eenmaal een betere, technische en beeldende foto maken.
Ook nu met HD-TV is de techniek die vooruit loopt. Welke nadelen zal dat op de lange termijn hebben op de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan hoe bewust de consument er mee om gaat. Als je niet zit te wachten op dingen die een vertekend beeld geven, kijk er dan niet naar. De media is geen idealistisch wereldje. Er moet geld verdient worden. Als de consument een duidelijk signaal afgeeft dat het gedonder met kunstmatige toevoegingen om esthetische redenen, en hier ook naar handelt (dus niet zeuren, maar toch gewoon blijven kijken), pas dan zal de druk groter worden om sneller in te grijpen. Als de consument niet bereid blijkt om zelf dit signaal af te geven, dan zal het langer gaan duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ook helemaal waar. Goed antwoord. +1

Andere antwoorden (4)

Persoonlijk, vind ik HD een vooruitgang. Je kunt de haren op iemands hoofd tellen, bij wijze van spreken. Maar inderdaad, de oneffenheden zie je ook beter.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Las ook een artikel dat dames in de porno niet blij zijn met deze ontwikkeling daar je alles ziet. Dus je hebt gelijk +1
jc54
14 jaar geleden
Ik wil het netjes houden, vandaar de hoofdharen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of de man nog onder ons is,jc54,maar dat zou je eens bij Kojak moeten proberen.
H.D t.v is een goede vooruitgang, ik geniet er van, vooral
van natuurprogramma,s en sportuitzendingen.
Alles is duidelijker , dus ook de make-up.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel. Vooral voor de onzekere onder ons. De mooiste zien er nu opeens minder mooi uit. Moet iedereen toch tot nadenken zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,sinds wij HD hebben,noemen we het ook wel :"Rimpel TV!
Het is idd wel duidelijker,maar wat de mensen aangaat niet mooier geworden!