wordt er voor een nieuw product altijd een pre-campagne gehouden?

Wanneer er een nieuw product op de markt wordt gebracht, wordt dit dan altijd vooraf aangekondigd of begint een campagne pas als het product al bestaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er wordt niet altijd een pre-campagne voor een nieuw product gehouden, er worden zelfs producten in de markt gezet zonder enige campagne. Althans, ik kan me niet herinneren dat er ooit een campagne is geweest voor zeg: Albert Hein Euroshopper nootjes en zeker de pre-campagne is me ontgaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Nu je het zo zegt, er zijn miljoenen produkten op de markt zonder campagne. Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me nog wel een kaascampagne herinneren. Geen specifiek merk verder, gewoon kaas uit het vuistje, ver na het uitbrengen van kaas als product. http://www.zuivelonline.nl/?pageID=1061 . Weet nog dat ik heel verbaasd was dat kaas gepromoot werd en dat mijn vader uit wist te leggen dat dat een samenwerking was van meerdere kaasmakers(of zoiets).
Wordt er altijd een pre-campagne gehouden? Het antwoord is nee.
Het sappenmerk Healthy People van Arjanneke Teeuw heeft in 3 jaar tijd een omzet gehaald van 10 miljoen euro zonder marketing- en mediabudget. Het Belgische pilsje Jupiler veroverde vanaf 2000 Nederland, ook zonder reclame. Dit was tot 2006 waarin zij de 'Jupiler league' gingen sponsoren.

Er zijn producten die uitkomen en zelfs dus daarna alleen gaan voor mond-tot-mondreclame.