wat zijn de voordelen van bevolkingsgroei?

ik ken een boel nadelen van bevolkingsgroei maar wat zijn nou toch die voordelen van bevolkingsgroei?? HELP

Toegevoegd na 11 minuten:
ik moet vrijdag een verslag hebben over bevolkingsgroei maar ik weet geen voordelen! EN HOE KAN IK DIE ZO LANG MOGELIJK UITLEGGEN!! PLEASE HELP ME!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (5)

Meer mensen om de AOW te betalen en de pensioenen van de ouders en de zorgkosten
12 jaar geleden
Meer mensen kan ook gezelligheid betekenen. En voor sommige mensen ook meer kans om hun geliefde tegen te komen.
Meer mensen betekend ook dat de mensheid sterker word ten opzicht van de overheid. Dit betekend dat als mensen gaan protesteren, voor of tegen iets van de overheid, ze machtiger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer geld voor de regering, dmv belasting enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er een beetje vanaf uit welke hoek je het bekijkt.
De regering zal zeggen voor meer inkomsten.
De werkgever zal zeggen voor meer of voldoende arbeidskrachten.
De kerk voor meer leden en meer invloed.
De ziekenhuizen voor meer handen bij het bed, dus ook werkkracht.
De emigranten voor een beter leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als voorbeeld kan je het volgende gebruiken: in China is jarenlang de een-kind-regel verplicht geweest. Mensen mochten dus maar één kind per gehuwd koppel hebben, anders werd dat door de regering bestraft.
Nu zijn ze er in China achter, dat het slecht heeft uitgepakt omdat er voor de ouderen niet genoeg geld meer binnenkomt om hen in de ouderdom te voorzien van uitkeringen en verzorging. Maar tevens is gebleken, dat al die kinderen zonder broers en zussen ook heel eenzaam zijn opgegroeid en daar erg onder lijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hieruit blijkt dus dat bevolkingsaanwas positief kan uitpakken, zowel naar de ouderen als naar de nieuwe generatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hieruit blijkt dus dat bevolkingsaanwas positief kan uitpakken, zowel naar de ouderen als naar de nieuwe generatie.