Mag je in een blokhut op een volkstuintje blijven slapen?

Als je dakloos bent en je krijgt een blokhutje op een volkstuintje aangeboden voor een tijdje. Mag je daar dan slapen als je toestemming hebt van de eigenaar van de blokhut?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

In eerste instantie stelt de gemeente hier regels voor op maar in andere gevallen kan ook de betreffende vereniging hier regels aan gesteld hebben wat overigens bijna altijd ook in overleg met de gemeente gebeurd.
Ik ken volkstuincomplexen waar bijvoorbeeld overnachten in de zomerperiode toegestaan is voor bijvoorbeeld maximaal vier personen voor maximaal twee opeenvolgende nachten of iets dergelijks.
Er wordt wel toeristenbelasting geheven en het moet bij de vereniging opgegeven worden maar verder is het door de gemeente onder de gestelde voorwaarden toegestaan.
Even navragen dus bij de volkstuinvereniging of de beheerder van het complex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik daar ook al eens over na zitten denken (bijvoorbeeld om met wat vrienden op zo'n volkstuintje te overnachten). Na wat rondvragen kwam ik erachter dat dit (jaja!) wettelijk verboden is. Aangezien volkstuintjes enkel en alleen gebruikt mogen worden om gewassen te verbouwen, hanteren plaatselijke gemeentes het overnachten op zulk soort percelen op dezelfde manier als wildkamperen. Je kan er dus wel voor beboet worden.

Toegevoegd na 41 seconden:
*Ik heb
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een volkstuintje en het is verboden om daar te overnachten.En als je dat doet dan is de gezegde je vijanden slapen niet, een goed gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag niet...in een huurovereenkomsten staat:
toegang van zonsopkomst tot zonsondergang...
(dit staat in mijn huurovereenkomst en ik neem aan dat er een landelijke regeling voor is)