kan ik me inschrijven bij iemand, die een schuldsanering aanvraagd?.

ik heb geen vast woonadres,en wil me bij iemand in laten schrijven.
hij zegt dat het messchien niet gaat, omdat hij schulden heeft en een schuldsanering aan wil vragen. klopt dit,en hoe kan ik me ergens anders in laten schrijven?. iemand een oplossing. ik woon in helmond, als iemand dit wil vragen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat de bewindvoerder dit gaat beschouwen als samenwonen. Dit zal je vooraf moeten doorgeven aan de bewindvoerder en kan de financiële situatie veranderen. Het kan invloed hebben op het vrij te laten bedrag.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je geen vast woonadres hebt, kun je je laten inschrijven in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) op een briefadres (postadres). Een briefadres is tijdelijk. De gemeente spreekt in veel gevallen met je af hoe lang je op een briefadres ingeschreven mag blijven. Een briefadres is alleen een administratief adres, je woont hier niet. Meer informatie kun je bij jouw gemeente krijgen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Iemand die op een briefadres ingeschreven staat, telt niet mee als bewoner op dat adres. De briefadresgever kan het beste advies inwinnen bij de desbetreffende instantie of bewindvoerder voordat hij aan jou toestemming verleent.