waarom geeft 80% van de bevolking stereotypen?

zoals iedereen die hardcore luisterd is racist???

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat jij bedoelt zijn vooroordelen. En die hebben mensen nu eenmaal snel en vaak is het dan onwetendheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is een beetje een filosofische vraag. Ik denk dat het is omdat we nu eenmaal in een hokjes cultuur leven .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen willen iets in hokjes kunnen plaatsen. Onze hersenen kunnen het heel moeilijk accepteren als we iets niet kunnen vergelijken of meten.

Als je iemand verteld dat het heelal eindig is, zal de volgende vraag zijn; waarom? Wat is er na dat einde?

We kunnen het niet accepteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
80%? Is dat jouw stereotype idee bij een hoeveelheid van de bevolking die ergens aan voldoet?

Vaak komt het door onbedoelde vereenvoudiging van 'discriminatie'.

Iets dat uitermate weinig mensen voor ogen houden, is dat we vanaf onze geboorte 'discrimineren', het is echter een verschil of we dit onbewust of bewust doen.

Als ik een driehoek zie en hier geen begrip bij heb als baby en mijn ouders iedere keer als ze een houten blok met driehoek-vorm laten zien zeggen: Driehoek, zal de eerste reactie zijn bij een andere geometrisch gevormd houten-blok dat ik herken aan structuur, mijn reactie kunnen zijn: driehoek. Dit is veelal een onbewust proces.

Voor veel mensen gaat dit bewust van 'eerste indruk' vermaken tot onderbewuste discriminant hun hele leven door. Voornamelijk omdat dit ofwel maatschappelijk wordt ingegeven dan wel persoonlijk niet anders kan door intellectuele vermogens, keuzes.

Jouw vraag met 'meer dan 3/4' is eigenlijk net zo stereotype als de beoordeling dat een hardcore luisteraar racist zou zijn. Met andere woorden: Ik neem altijd een iets breder spectrum en zal dus moeite moeten doen om beide stereotypen te kunnen waarnemen en beoordelen.