Hoe komt het dat vrouwen eindeloos, dag in dag uit, met elkaar kunnen praten op chat en forum sites ?

Het kost tijd en lijkt vaak oppervlakkig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sanne,zo zie je je zelf toch niet?

Het beste antwoord

De gemiddelde vrouw heeft er meer tijd voor dan de gemiddelde man. De gemiddelde man maakt namelijk langere werkweken.

De gemiddelde vrouw heeft er ook meer tijd voor óver. Het voelt fijn.

Het is speculatief, maar het lijkt erop dat dit zo geëvolueerd is. Mannen moesten jagen, of oorlogvoeren. Ze moesten de nederzetting uit, de gevaarlijke omgeving in. Daarbij is het vooral van belang wat er wérkelijk aan de hand is. Je móet weten of er een luipaard in die boom zit, je móet weten wat dat everzwijn zal doen zodra het doorheeft dat jij hem als maaltijd ziet.

Vrouwen bleven thuis in de nederzetting. Hun grootste belang was de stabiliteit van dat thuis. Men moest het met elkaar eens zijn, allemaal op dezelfde lijn zitten. Ruzie was funest voor de overlevingskansen van het dorp.

Daarom moest er vooral veel worden gecommuniceerd. Dat houdt de groep bijeen.

De werkelijke wereld was daarbij van minder belang. Daar zorgden de mannen wel voor. Als iedereen maar een goed gevoel heeft, dan is de stabiliteit van de gemeenschap gewaarborgd.

Voor vrouwen is het dus nuttiger te geloven in maakt-niet-uit-wat, zolang de anderen daar ook in geloven. Heel anders dan bij de mannen, die met luipaarden en everzwijnen te maken hadden.

Het chatten is een uiting van die oeroude behoefte om vooral veel te communiceren, om de groep bijeen te houden. Dat communiceren vóélt goed, en alles wat goed voelt, ís ook goed.

Kort samengevat: oeroud groepsinstinct.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je stelt de vraag verkeerd, niet alle vrouwen doen dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eekbert sprak niet van "alle vrouwen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, je moet lezen wimmie!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eekbert zei: Vrouwen,niet alle vrouwen,maar hij/zij had idd beter alle of sommige er bij kunnen zetten,was m.i. iets duidelijker gewwst.
het toverwoord is communicatie.
daar kunnen veel vrouwen geen genoeg van krijgen.
gewoon het delen van kleine dingetjes met elkaar zorgt voor een gevoel van verbondenheid.
14 jaar geleden
Dat komt omdat mannen net meer naar die vrouwen willen luisteren... moeten ze toch ergens doen he?! En nee, niet alle vrouwen doen dat, er zijn er ook die een goed gevuld leven hebben en daar geen tijd voor hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, vooral dat laatste
Dat komt omdat vrouwen graag zo communiceren. Dat heeft te maken met hoe de hersens van een vrouw ingedeeld zijn, wat heel anders is dan een man.
Vrouwen communiceren ook anders dan mannen.
het lijkt nog het meeste op een vergadering, waarbij iedereen elkaar aankijkt, en men graag een uiteindelijke overeenkomst krijgt.

Mannen doen dat anders. Die praten minder, meer feitelijk, en kijken elkaar zelden aan als dat niet nodig is, maar letten meer op de omgeving.

Allemaal evolutionaire dingen, die nog stammen uit de tijd dat de vrouwen verzamelden, en mannen op jacht moesten voor het voortbestaan van de soort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eekbert, klakkeloze onzin. Ik werkte als jongen na mijn middelbare school bij de belastingdienst op kantoor met alleen maar mannen. Zelden heb ik zulk ge-oh moeten aanhoren. Ik ben ze wel dankbaar, want door de gedachte van hier langer te moeten werken, heb ik mijn scholen afgemaakt als een haas, door de duivel (kwebbelende mannen) op mijn hielen gezeten.

Ik zou ook kunnen vragen waarom GV-ers zulke stomme vragen stellen (niet persoonlijk bedoeld), maar wel de meerderheid. Dan kun je daar ook een heel adequaat weerwoord tegenover zetten. Dat laat ik aan jouzelf over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zijn vrouwen, die houden van ÉÉN zijn, samen zijn, wat ze doen maakt niet zo veel uit, als ze maar samen zijn... Dus die hebben communicatie-diarree, slappe uitdrukkings-persistentie...

Mannen zijn zo uitgepraat en gaan verder met waar ze mee bezig moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ben waarschijnlijk een vreemde vrouw dan...
Want dit geld niet voor mij!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzonderingen bevestigen de regel... Dit is een generale vraag en dient ook generaal beantwoord te worden... Vandaar... Had zij meer genuanceerd dan moest ik dat ook... En ik kan dat ook wel, maar liet het hierbij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke...een +1 dan maar weer...
Vrouwen hebben een verhaal van een uur nodig om één zin uit te leggen, mannen zijn daarintegen vaak kort en bondig!
Kijk maar naar de antwoorden hier op GV, de lange antwoorden zijn vaker van vrouwen, en de korte vaker van mannen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er anders maar weinig naar ze wordt geluisterd.. mammen luisteren al helemaal bijna niet en er is geen ander dan een andere vrouw die je moeiteloos en zonder verder veel uitlegergens in kan begrijpen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn nu eenmaal communicatiever ingesteld,dan mannen ! Hoewl de laatste ook verschrikkelijk kunnen beppen,vooral over auto's en voetbal.