Wat moet je doen als je je schuldig voelt? Ik heb iemand vals beschuldigd en daar heb heb ik spijt van.

Ik heb iemand vals beschuldigd en daar heb heb ik spijt van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahahaha. + voor je reactie. Al is het maar voor de fun!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@delkash + voor jouw natte humor ;-) @AwesomePossur... + voor jou vraag en Have Fun Anyway!!!

Antwoorden (3)

excuses aanbieden, hoe moeilijk dat ook is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is idd het beste. En niet alleen voor de vals beschuldigde. Het zal jou op den duur ook prettiger laten voelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik vind dat niet genoeg. Daarmee maak je je fout niet goed. Er zijn mensen die het weten en denken dat het waar is maar dat is niet zo. De ander kan dat nooit meer goed praten (waar rook is is vuur).
Natuurlijk excuses aanbieden, maar ook vragen wat je kunt doen om de gemaakte fout recht te zetten.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, alleen excuses aanbieden is niet genoeg, je zult ook tegen iedereen die het weet moeten zeggen dat het niet waar is.
Zorgen dat je van dat schuldgevoel afkomt want zolang jij je schuldig blijft voelen ga jij jezelf isoleren.
Je kan tegen degene waartegen je de beschuldiging hebt geuit aangeven dat je enorm verveeld zit met deze situatie en dat je zal werken aan jezelf zodat je in de toekomst rustiger en onpartijdiger zou kunnen reageren in soortgelijke situaties.

De kans is groot dat die ander sneller begrip voor jou opbrengt als jij aangeeft dat je dit soort situaties wil vermijden.

Uiteraard kan je daar ook een welgemeend excuus aan toevoegen maar toch ben ik er vanuit ervaring zeker van dat niet enkel de ander maar ook jijzelf sneller over dit ongemakkelijk moment heen komt als je daadwerkelijk op zoek gaat naar andere manieren van reageren in soortgelijke situaties.

Voor jou lijkt dit nu misschien "hét Drama van de Eeuw" doch op termijn zal ook jij ontdekken dat het net de herinneringen aan deze ongewenste ervaringen zijn die ons in de toekomst ter hulp komen om niet weer zo'n impulsief oordeel te vormen over anderen ;-)

Maak misschien ook eens een 'flauw' grapje over jezelf want ook Humor kan wonderen verrichten.

Wij hebben allemaal al zulke netelige situaties overleefd en we komen er vroeg of laat allemaal sterker en wijzer uit.
Zowel fysieke, mentaal als emotioneel sterker.
Trek je hieraan op!

Vertrouw er ook maar op dat jouw schuldgevoel sneller verdwijnt waar de Glimlach verschijnt ;-)

Liefs en veel Succes ermee!