Ik ben bezig een aantal leden van een club te benaderen en wil de aanhaf van het mailtje zo algemeen mogelijk houden. Volstaat onderstaand?

Geacht Club-lid....of is 'lid' niet netjes ivm met....u weet? wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (7)

Beste leden mag ook.
Het is toch een algemene brief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarvan is de club?
Stel het is een voetbal vereniging:

Geachte voetballer,
Of Beste voetballiefhebber
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geacht clublid kan heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er iemand de link legt tussen lid en penis in deze context, ligt dat meer aan de kinderlijke fantasie van de lezer dan aan jouw woordkeuze.

Toch zou ik eerder voor een wat minder nagedachte aanhef kiezen. Zoiets als Beste leden of Geachte leden (afhankelijk van de formaliteit van je brief).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste (voetbal) collega's.
Beste vrienden,
LS,
Geachte mede schakers

Aan alle leden van sportclub de ping pong bal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je niet specifiek naar één lid schrijft, kun je de aanhef ook als volgt doen: Geachte clubleden, .....

'Lid"is ook prima, maar je hebt kans dat er grapjes over gemaakt worden. Als je dit wilt voorkomen kun je dit voorkomen door de meervoudsvorm te gebruiken: leden of clubleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geacht *clubnaam* lid .
is mij aanrader