Hoe kan nee iets anders zijn dan nee?

' Nee is nee' duhh wat zou het anders kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm ja zoals the maassen het zij: vol is vol duuh als je een woord ergens neerzet daar is achter en dan hetzelfde woord herhaald dan is het altijd waar. (wel een leuke vraag.

Antwoorden (11)

Ja dat kan het is een Antwerpse poltieke beweging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, als ik me nog vaag iets herinner van de wiskunde lessen was dat dubbel negatief positief was, dus nee nee is eigenlijk ja.
(en laten we eerlijk zijn... bij vrouwen kan "nee" ook een overduidelijke "Ja" betekenen... Ik maak me er ook wel eens schuldig aan.
Vraag: "Vind je het echt niet erg dat... ?"
Verbaal antwoord: "Nee hoor"
Non-verbale gedachte: Natuurlijk vind ik dat erg, begrijp je dat dan niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij vrouwen kan het ook 'ja' betekenen. Maar dat wist je al neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee betekent gewoon NEE.

Door de verkeerde vooronderstelling van mensen dat Nee ook wel eens Ja zou kunnen betekenen zijn er al een hoop nare dingen gebeurd.
Als iemand nee zegt, maar jij meent twijfel te bespeuren, of je denkt dat deze persoon nee zegt terwijl hij eigenlijk ja zou kunnen bedoelen is het beste dat je kunt doen dit gewoon eerlijk vragen.
Verwoord hierbij je gevoel of gedachte:
"Je zegt nee, maar ik kreeg eigenlijk het gevoel dat je Ja bedoelde, of dat je twijfelde. Klopt dat?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er wel een heleboel vrouwen zijn die daar absoluut de grap niet van in zien.
Nou.. nee kan een definitief antwoord zijn, maar als het wordt vervolgt met een (onzichtbare) komma kan er nog een heel verhaal achter zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen denken soms dat "nee" misschien wel "misschien" betekent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van de cultuur af wat nee betekent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee is nee. Maar dat zegt toch ook precies dat?

Bovendien: Nee heb je, ja kun je krijgen...

Nee kan ook betekenen: geboren. Voorbeeld:

Janine de Vries Nee Jansen (Jansen is haar meisjesnaam, ze is getrouwd met de Vries)

Maar dan geldt nog steeds nee is nee.
14 jaar geleden
liever niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het verschil tussen een dame en een diplomaat?
Als een diplomaat "ja" zegt, dan bedoelt hij "misschien.
Als die diplomaat "misschien" zegt, dan bedoelt hij "neen".
En als een diplomaat "neen" zegt: dan is hij geen diplomaat.
Een dame: zegt zij "neen" dan bedoelt zij "misschien";
Zegt zij "misschien" dan bedoelt zij "Ja"
en als zij "ja" zegt dan is zij geen dame.
(Dit kon in de 50er jaren nog, nu kan je daar vraagtekens bij zetten. Dit zou zomaar in "De Lach" hebben kunnen staan.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien in een andere taal wel maar voorzover ik weet is nee echt nee.