ik wil van het leven genieten ik ben65 maar mijn vrindin wil nooit mee zit het liefste thuis wat moet ik hier mee

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

alleen of met vrienden of familie op pad gaan? Kan zij 's avonds het huis aan kant hebben en het eten klaar. Vertel jij leuke verhalen over jouw dag. Gaat ze na een tijd mischien ook mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer met je vriendin het gesprek aan te gaan over compromissen sluiten. Zoek allereerst naar wat zij leuk vindt en ga dat doen. Misschien kun je haar zo stapje voor stapje ook interesseren voor jouw dingen.

Als ze dit echt niet wil doen, zit er niks anders op. Ga er lekker in je eentje opuit. Of zoek mensen die dezelfde interesses delen. Het leven is geven en nemen. Jij zit af en toe thuis omdat je partner dat graag wil en jij gaat genieten als jij dat graag wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen geniet op zijn wijze van het leven.Dat iemand die niet mee wil, niet zou genieten, gaat er bij mij niet in.

Ik ben gek op uren door het bos dwalen, samen met mijn hond. Mijn echtgenoot zit het liefst thuis en knutselt de prachtigste zaken in elkaar.

Zou ik hem daarom moeten dumpen?

Als je vriendin niet mee wil heeft ze een ander gevoel bij tijdsbesteding dan jij. Ze is er niets minder om, alleen anders. Als je daar niet mee overweg kan, zouden jullie wegen kunnen scheiden door het anders zijn. NIET doordat zij minder van het leven geniet, dat is een verkeerde voorstelling van zaken.
14 jaar geleden
Dat is lastig er zullen toch wel bepaalde dingen die ze wel leuk vindt, zoek dat eerst uit en ga dat vooral doen met haar. Daarnaast mag jij je niet laten belemmeren omdat jou vriendin graag thuis wil zijn vind ik. Je interesses blijven volgen hoor. Anders wordt je geremd ,dat vind ik niet eerlijk. Maak vaste afspraken met je vriendin en kies dagen die jij wel wil gaan invullen met vrienden maar in goed overleg. Zodat ze er ook achter staat. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga gewoon alleen op stap of met vrienden, mijn man vindt b.v. zeilen en in de bergen lopen heel leuk, ik niet maar ik geniet net zoveel als hij blij terug komt en me vertelt wat en hoe het was.
Zo genieten we samen en dat al 35 jaar moet toch ook kunnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ze meegaat is het lang niet zo leuk omdat er een tegenzin omheenhangt, die jij en zij niet willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je vriendin lief maar leef je droom!

Dat is DE manier om gelukkig te zijn en te blijven. Het is niet (altijd) noodzakelijk dat alles met de partner gedaan / beleefd wordt. Twee mensen die beide een verhaal hebben en dit met elkaar kunnen delen.

Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Belemmer jezelf hierin niet en doe wat je wilt doen.
Misschien zijn er gelijkgestemden in je omgeving die met dezelfde vraag rondlopen. Praat over je wens en geniet van wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga met elkaar in gesprek. Als ze nooit mee wil zou je kunnen afspreken op bepaalde momenten je eigen gang te gaan en haar hiervoor begrip vragen.
In gebondenheid mogen partners toch ook vrijheden hebben, ongeacht hun leeftijd?