Als diegenen er OPRECHT spijt van heeft, en het ook toont.
In zo'n geval zou ik diegene altijd vergeven, no matter what.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Als het oprecht is. Maakt het niet altijd goed, maar is wel geldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de persoon aan wie je die excuses aanbiedt, je gelooft... Dan zijn ze geldig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, want 't kan dan ook een verzonnen excuus zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
InVinoVeritas... Dat klopt, maar als die persoon de leugen accepteert is het excuus geldig...
Een excuus is geldig ( als je daar al van kunt spreken) als beide personen zich daar in kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je voelt dat een zelfverontschuldiging nodig is of dat je er op gewezen wordt .Als je er zelf achter staat kun je een excuus overbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een excuus is geldig 4 uur en dertig minuten na het uitbrengen ervan. Op officieel erkende feest- en gedenkdagen wordt de geldigheidsduur met 2 uur verlengd.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent wel erg flauw vandaag in je antwoorden. Het zou leuk zijn als jij als antwoordman toch eens een serieus antwoord zou geven, of anders geen antwoord. Steeds die flauwe grappen maakt het niet prettiger lezen hier. Heb echt het gevoel dat ik mijn tijd verdoe door jouw antwoorden te lezen. Af en toe een keer is grappig, maar als er zo'n antwoord komt op iedere vraag gaat het irriteren. En het lijkt er erg op dat je echt alleen maar voor de punten gaat. Daarom -1 van mij.
AWM
14 jaar geleden
Ik zal mijn leven beteren, Dounja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je besmet door het XiniX-virus dit nieuwe jaar?
AWM
14 jaar geleden
Dat mag ik toch hopen van niet. Maar....Antwoordman is onvoorspelbaar.... Ik zeg je.... vandaag doet hij dit...en morgen doet hij dat....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt dan toch op wat Xinix doet... ;-)
AWM
14 jaar geleden
Elke gelijkenis berust op puur toeval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is het flauw zo'n antwoord, maar een serieuze vraag zou voor de verandering ook wel eens leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind m leuk. Een grapje is wat mij betreft nog steeds niet verboden. stelletje zuurpruimen... :-))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ging mij ook niet om dit ene grapje, maar dat gisteren al zijn antwoorden op alle vragen "grappig" waren. Dat gaat irriteren. Op zich kan ik een grapje wel waarderen, maak ze zelf ook, maar dan wel vaak bij de reacties, omdat het natuurlijk geen 'normaal' antwoord is.
AWM
14 jaar geleden
@Dounja: Ik houd niet zo van classificering 'normaal' en 'abnormaal'. Dat duwt mensen zo in hokjes. Nergens staat dat we hier 'normale' antwoorden moeten geven.
Ik vind dat een vraag een antwoord moet krijgen dat ie verdient. Dan komt er vaak een antwoord van mijn kant dat afwijkt, en dat noem je dan 'abnormaal'.
Maar, neergeschreven in een melige bui, dat had ik al toegegeven. Ik had je zelfs al beterschap beloofd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuses voor mijn verkeerde woordgebruik. Je hebt helemaal gelijk.
AWM
14 jaar geleden
Vergeten en vergeven. Zand erover!
Een excuus is geldig op het moment dat het een ware en plausibele verklaring is waarom je je niet aan een afspraak hebt kunnen houden en je er wel alles aan hebt gedaan om je daaraan te houden.
Ruim op tijd naar de bushalte vertrekken met dikke sneeuw om pas daar te (kunnen) constateren dat de bus niet rijdt, zodat je hoe dan ook te laat op je werk komt is een geldig excuus. Je verslapen waardoor je de bus mist is dat niet. Wel een reden, maar geen excuus.
Excuses maken betekent expliciet je verontschuldigen voor dingen die buiten je macht liggen. Daarmee onderscheidt het excuus zich van een smoesje, dat maar zelden helemaal waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je over nagedacht zeg, wat goed!
als het een eerlijk en oprecht exuus is.
niet een smoes voor iets .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een geldig excuus is een excuus dat geldt als verklaring voor bepaald gedrag door omstandigheden. Deze omstandigheden worden door beide partijen als 'geldig' gezien.

Als iemand bijvoorbeeld niet op zijn werk is omdat hij naar de tandarts is, wordt dit wel als 'geldig' excuus geaccepteerd als er sprake is van kiespijn, maar vaak niet als dit voor de halfjaarlijkse controle is.
Als iemand niet goed functioneert omdat zijn partner net bij hem weg is, wordt dit vaak wel als 'geldig excuus' gezien, maar na een paar maanden kan de desbetreffende persoon dit nog wel als excuus gebruiken, maar zijn werkgever dit niet meer zo zien.
Als iemand door weersomstandigheden niet op zijn werk of een tentamen verschijnt, kan ook discussie ontstaan over de geldigheid van dit excuus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je elkaar oprecht kunt vergeven. Dan kun je het achter je laten.
Is dit niet het geval, dan kun je excuses wel accepteren, maar dan blijft het toch bij je knagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een excuus is, in mijn ogen, gewoon een smoesje en een smoesje heeft niet zoveel waarde volgens mij, Een verklaring van een bepaalde handelwijze is weer wat anders, Misschien bedoel je dat? En een verklaring van een handelwijze is "geldig"of, waardevol, als het de waarheid is. Het maakt, mijns inziens, dan ook niet uit of de andere partij de verklaring accepteert of niet, Als het de waarheid is, is het "geldig".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je denkt of vermoed dat je ongelijk hebt. Dan is er een excuus van sprake.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jezelf van mening bent dat je denkwijze of
zienswijze in een kwestie fout was,en dat je dat op de andere persoon kan overbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in situaties waarvan jij vindt of denkt dat je het zou moeten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij als persoon vindt dat jeje excuus moet aanbieden dan is het voor jou geldig.Of het voor de persoon aan wie jij je excuus aanbied ook geldig is laat ik in het midden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus het is een kwestie van elkaar begrijpen..

Begrijpen waarom je een excuus verwacht of geeft en begrijpen waarom je het ontvangt of naar verlangt.

Eerlijk en oprechtheid.