Zorgwekkende ontwikkelingen in NL en W-Europa. Hoe lang duurt het nog voordat we hier een BURGEROORLOG hebben?

Ontwikkelingen in West Europa en NL zijn te vergelijken zijn met die in voormalig Joegoslavië en Libanon, beide zijn hard getroffen door burgeroorlogen. Bij ons staat door verschillende bevolkingsgroepen, culturen en religies hetzelfde te wachten. De spanningen lopen al op in veel wijken van multicultureel Nederland en W- europa (bijvoorbeeld Londen en Parijs.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

In Nederland zullen wij geen burgeroorlog krijgen. Spanningen bestaan er altijd, maar zullen door gezond verstand en wijs beleid altijd weer geneutraliseerd worden, respectievelijk worden opgelost, ook al duurt dit enige tijd.
In welke mate dit voor bijv. Frankrijk geldt, weet ik niet, maar daar zijn ook veel verstandige mensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op DeepJournal staan een heleboel artikelen over de ontwikkelingen, zoals ze doorgaans niet in het nieuws genoemd worden. De meningen zijn er nogal over verdeeld, maar er schijnen toch best een hoop 'kenners' te zijn die denken dat de economie er toch echt niet zomaar bovenop komt, dat de pin automaten vroeg of laat stoppen met geld geven, en dat mensen toch wel hele gekke dingen kunnen gaan doen als ze in paniek raken...

Maar zelf denk ik niet dat het makkelijk zo ver zal komen. Ik zie veel van die bangmakerij, in de politiek roepen ze allemaal dat we zoveel slechter met elkaar op kunnen schieten, maar daar tegenover zie ik een hoop goeie dingen gebeuren. Met name het internet. Dat brengt mensen toch wel echt dichter bij elkaar. Kijk ons eens gezellig vragen en antwoorden uitwisselen. (-:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemde vraag.

We hebben hier absoluut niet dezelfde situatie. Joegoslavie bestond uit kunstmatig getrokken grenzen waar bevolkingsgroepen aanspraak maakten op eigen geboortegronden & er niet mee konden leven dat een andere bevolkingsgroep het land regeerde. Hetzelfde geldt voor Libanon.

Je gaat toch niet serieus suggereren dat de friezen zich willen afsplitsen & zich onderdrukt voelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me dat een burgeroorlog bestaat tussen twee partijen. Die partijen zijn heel groot. Beide partijen zullen 100% strijdlustig moeten zijn.

In NL vindt je dat niet. Wij zijn niet strijdlustig. Niet allemaal. Misschien een kleine club, maar die kunnen niet veel doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare vraag zeg, natuurlijk ontstaat er hier niet zomaar een burgeroorlog! We hebben hier echt niet zoveel last van extreme bevolkingsgroepen en fundamentalistische bewegingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat heel lang duren, het komt er zelfs niet van.

De ontwikkelingen zijn niet zozeer zorgwekkend, maar hoopgevend.

100 jaar geleden was het volkomen normaal dat staten oorlog voerden met elkaar.

Oorlog was voortzetting van politiek met andere middelen, zo vond men toen.

Zelfs slachtoffers die het overleefden vonden dat ze gewoon pech hadden gehad.

Tegenwoordig vinden we oorlog verwerpelijk en slecht, en we doen er op alle niveaus (nationaal, europees en wereldwijd) van alles aan, gezamelijk, om te voorkomen dat het weer gebeurt.
Wat helaas niet altijd lukt, dat is zo. Maar de verandering in wat als 'normaal' wordt gezien, van vroeger 'oorlog is normaal' naar nu 'oorlog is verwerpelijk en moet vermeden worden' is een enorme VERBETERING.

Maar we zijn er nog lang niet. Ook dat is waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af,of we wel in het zelfde West Europa wonen!
Of misschien volg je het nieuws via een andere zender als ik.
Onlusten zijn er altijd geweest maar niet in die mate dat ze leiden tot een burgeroorlog!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat deze vraag een waarschuwing of een reminder zijn. We moeten zorgen dat wij achtergestelde bevolkingsgroepen niet in de kou laten staan en ons beschermen tegen militante religieuze groepen.
Vertrouw niet op het 'gezonde verstand', dat is in het verleden nooit goed genoeg geweest. Geen 100 jaar geleden overigens. Als je ziet wat Wilders doet, dan is dat gezonde verstand ver te zoeken bij sommige groepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin... In de landen die je aandraagt bestaat er geen fatsoenlijke rechtstaat.

Waar er meer dan 1 mens aanwezig is, zal er altijd spanning zijn. Het is van alle tijden maar wordt door populistische partijen en politieke bewegingen aangewakkerd om angst bij mensen aan te jagen. Iemand die bang is zal sneller extremistische oplossingen aangrijpen. Dat is waar deze bewegingen op hopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, wat een vreemde vraag.
Ik denk dat iemand hier of heel erg paranoide is, of met een sociaal experiment bezig is; 'hoe snel krijg ik paniek middels social media...'
Ofzo.

gast, vertel eens; hoe serieus bedoel je deze 'vraag'? Wedden dat hij niet durft te antwoorden?