Als je schulden hebt in Duitsland, kunnen zij dan een Nederlands gerechtsdeurwaarder inschakelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ja, in principe kan een buitenlandse schuldeiser een Nederlands incassoburau of een deurwaarder inschakelen om de schuld geïnd te krijgen als de schuldenaar in Nederland verblijft. De schuldeiser moet dan wel aan harde voorwaarden omtrent het schuldbewijs jegens de schuldenaar voldoen, anders mag de deurwaarder of het incassobureau de opdracht niet aannemen of uitvoeren.

De gerechtsdeurwaarder is een deurwaarder die voornamelijk executiebevelen ten uitvoer legt die eerder door een gerechtshof zijn bevolen en daarvoor ook speciaal beëdigt is.

Een buitenlandse schuldeiser mag zijn vordering bij een rechtbank in zijn eigen land voorleggen en om een veroordeling tot betaling door de schuldenaar vragen. Met het vonnis kan de schuldeiser zich dan tot een Nederlandse Gerechtsdeurwaarder richtten.
Omdat buitenlandse vonnissen eerst nog officieel vertaald moeten worden, komen de kosten voor deze vertalingen door een beëdigde tolk/vertaler bij de te vorderen schuld en het deurwaardersloon.
Verder komen er kosten voor het opsporen van de schuldenaar als diens verblijf niet bekend is bij de schuldeiser/ deurwaarder. (gegevens uit de landelijke basisadministratie)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je schuldeisers kunnen vanuit Duitsland een deurwaarder in Nederland inschakelen om de schuld te innen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook gerechtsdeurwaarders?
ronron1212
10 jaar geleden
deurwaarder is deurwaarder en dat zijn ook gerechtsdeurwaarders.
Als het een schuld is die geldig is conform de Nederlandse wet, kan dit.